شرکت نیکون و نمایندگی رسمی آن در ایران در پی مشکلات به وجود آمده برای برخی دوربین‌های مدل D600 این شرکت اطلاعیه و فراخوانی خطاب به دارندگان این مدل صادر کرده‌اند که برای انتشار در اختیار «سایت عکاسی» قرار گرفته است و عینا در زیر بازنشر می‌شود: 
 
اطلاعیه رسمی شرکت نیکون در مورد دوربین دیجیتال SLR نیکون D600
 
 «با توجه به مشکل حاصل از دانه‌های ریز متعددی که در تصاویر گرفته شده توسط تعدادی از دوربین‌های دیجیتال SLR نیکون D600 مشاهده شده است، نیکون عمیقاً از تمام دارندگان این دوربین‌ها که به این علت دچار مشکل شده‌اند عذرخواهی می‌کند. 
 
چون از نظر نیکون جلب رضایت کاربران موضوعی بسیار جدی و مهم است، ما برای صاحبان دوربین‌های نیکون D600 که این أشکال در آن مشاهده شده یک سرویس ویژه در نظر گرفته‌ایم تا دوربین‌هایشان دقیقاً مورد بازرسی قرارگرفته و سرویس شده و در صورت نیاز و بدون هزینه یونیت شا‌تر این دوربین‌ها تعویض گردد حتی اگر مهلت گارانتی آن‌ها تمام شده باشد. 
 
 به هر حال اگر این دانه‌های ریز در تصاویر دوربینی که کلیه سرویس‌های ذکر شده در بالا بر روی آن انجام شده است باز هم مشاهده شود، نیکون آن دوربین را با یک D600 جدید یا مدلی معادل آن تعویض خواهد کرد. 
 
 نیکون همواره به ارتقای کیفیت محصولات و سرویس‌دهی خود در آینده ادامه خواهد داد. ما امیدوار هستیم که همواره همچون گذشته محصولات عکاسی نیکون اولین انتخاب شما باشد.» 
 
 
 به اطلاع کلیهٔ دوستانی که دوربین نیکون D600 خود را با کارت ضمانت نیکونگرش خریداری کرده‌اند می‌رسانیم چنان‌که مشکلات ذکر شده در اطلاعیهٔ رسمی شرکت نیکون، طبق متن بالا، شامل دوربین ایشان هم مى‌شود آن را برای بازدید یا بازدید مجدد (برای مواردی که قبلا سرویس شده ولی مجددا دانه‌های ذکر شده در تصاویرشان دیده می‌شود) به شرکت نیکونگرش ارسال دارند. 
 
 این دوربین‌ها نهایتا به شعبهٔ نیکون خاورمیانه در دبی ارسال خواهند شد تا مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مراحل مورد نیاز ذکر شده در مورد آن‌ها اعمال شود.