دوربین حرفه‌ای لیترو ایلیوم با لنز زوم f/2.0 و سنسوری با ۴۰ میلیون نقطه ثبت کننده محدوده شعاع نور معرفی شد.در این دوربین امکان تنظیم فوکوس، تیلت، تغییر پرسپکتیو و عمق میدان بعد از گرفتن عکس فراهم شده است.

      شرکت لیترو با ابداع سنسوری جدید، امکان گرفتن عکس‌هایی را فراهم کرده است که بعد از گرفتن عکس می‌توان نقطه فوکوس، پرسپکتیو، تیلت و عمق میدان عکس را تغییر داد. این دوربین با ثبت رنگ، شدت و جهت هر شعاع نور که وارد دوربین می‌شود، اطلاعات بصری گسترده‌ای ایجاد کرده و به عکاس امکان می‌دهد که بعد از گرفتن عکس عمق میدان، فوکوس و شرایط مورد نظرش را انتخاب کرده و عکس جدیدی ایجاد کند.

image002

      بازار هدف این دوربین بخشی از عکاسان آماتور تا حرفه‌ای ها را در بر‌می‌گیرد و نوع جدیدی از داستانگویی در عکس را ابداع و معرفی کرده است. اکنون هنرمندو مخاطب می‌توانند در جادوی  خلق تصویر سهیم باشند. جیسون روزنتال مدیر عامل لیترو می‌گوید:" با ترکیب یک سخت افزار عالی با قدرت پردازشی بالا، این دوربین امکانات جدیدی را فراهم کرده تا مرزهای خلاقیت را فراتر از محدودیت‌های کنونی عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال گسترش دهد".

image003

     نرم‌افزار فراهم شده برای دوربین لیترو، علاوه بر امکان تغییر تنظیمات تصویر بعد از عکاسی، امکان دیدن تصاویر به صورت سه بعدی، ساخت انیمیشن از تصاویر، ذخیره تصاویر به فرمت‌های رایج مانند Jpeg و به اشتراک‌گذاری عکس روی اینترنت یا وسایل همراه را فراهم می‌کند.  همچنین روند کاری نرم افزار مخصوص لیترو با نرم افزارهای ویرایش عکس رایج مانند فتوشاپ، لایت روم و آپرچر سازگار بوده و استفاده از این ابزارها برای کسانی که از قبل با آنها کار کرده‌اند ممکن خواهد بود.

    قرار است این دوربین از جولای ۲۰۱۴ با قیمتی در حدود ۱۶۰۰ دلار عرضه شود. همچنین برای کسانی که قبل از ۱۵ جولای این دوربین را پیش خرید کنند این دوربین با قیمت ۱۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

image004

مشخصات کلیدی:

–    سنسور اختصاصی با ۴۰ میلیون نقطه ثبت کننده محدوده شعاع نور
–    لنز با ۸ برابر زوم اپتیکال، معادل ۳۰-۲۵۰ mm، f/2.0
–    سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰s
–    قابلیت ماکرو از فاصله ۰ cm
–    نمایشگر لمسی قابل چرخش
–    نمایش نتیجه عمق میدان به صورت تعاملی
–    عکاسی سه بعدی
–    کفشک فلاش خارجی سازگار با تمام فلاش‌های قبلی
–    ابعاد فیزیکی دوربین : ۸۶mm x 145mm x 166mm
–    وزن: ۹۴۰ گرم