رپرتاژ آگهی

چطور با استفاده از نور فلات نقاشی کنیم؟

نقاشی با نور یکی از جالب‌ترین فعالیت‌هایی است که شما به‌عنوان یک عکاس می‌توانید با دوربین انجام دهید. این نوع از تصاویر معمولا رنگارنگ و پرانرژی هستند و ممکن است شما را معتاد جذابیت خود کنند. هرچند بسیاری از افراد ممکن است در روزهای اول ناامید شوند، این موضوع به این دلیل است که این سبک از سبک‌های دشوار عکاسی می‌باشد؛ اما اگر پشتکار خوبی داشته باشید و به تمرین ادامه دهید می‌توانید مطمئن باشید که با نورهای فلات و دیگر نورها تصاویر و ویدیوهایی جذاب ایجاد کنید.

نقاشی با نور چیست؟

یکی از تکنیک‌های خاص و متفاوت تصویربرداری که با بالا بردن اکسپوژر از یک منبع نور که برای کشیدن اشکال درفضا استفاده می‌کند تصویربرداری می‌شود. درحقیقت شما با نقاشی نور می‌توانید یک تصویر پویا که حس زندگی، نفس کشیدن و تحرک را نشان می‌دهد ثبت کنید.

شما به‌عنوان هنرمند از نور به‌عنوان یک سوژه منحصر به‌فرد استفاده می‌کنید. با نور طرح‌های مختلفی می‌کشید و حتی می‌توانید بخشی از عناصر که در واقعیت وجود ندارند را در فضا برای خود رسم کنید. این کار به عکس‌های شما سویه‌های سورئالیسم می‌دهد و بسیار جذاب است.

نقاشی با نور هرچند درنگاه اول جذاب و ساده به‌نظر می‌رسد، اما درحقیقت سبکی چالش برانگیز است و نیاز به تمرین و مداومت زیادی دارد. اما نتیجه این دشواری نتیجه‌ای جذاب و دلچسب است. یک اتاق تاریک، یک منبع نور و ذهنی خلاق می‌توانند شگفتی‌آفرین باشند.

تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی با نور کدام موارد هستند؟

مانند هر نوع هنری، شما برای ثبت نقاشی با نور نیاز به برخی تجهیزات دارید. برخی از این تجهیزات موارد مواد مصرفی و برخی همان تجهیزاتی هستند که تا به‌حال به‌عنوان عکاس استفاده می‌کردید. بعد از تهیه این تجهیزات می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

تجهیزات موردنیاز برای ثبت نقاشی با نور عبارتند از:

  • دوربین: شما نیاز به یک دوربین دیجیتال که از سرعت شاتر B پشتیبانی کند دارید
  • سه‌پایه: از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای ثبت نقاشی با نور نیاز دارید یک سه‌پایه مناسب است. معمولا شاتر شما برای چند دقیقه باز خواهد ماند و بسیار پراهمیت است که در حین باز بودن شاتر دوربین تکان نخورد و لرزش نداشته باشد
  • شاتر بی‌سیم: برای باز کردن شاتر بهتر است از یک ریموت بی‌سیم استفاده کنید. خود شما مشغول کشیدن نقاشی‌ها خواهید بود و بهتر است دوربین و سه‌پایه را لمس نکنید تا لرزش ایجاد نشود. همچنین برای این‌کار می‌توانید از تایمر دوربین نیز استفاده کنید اما در این حالت نمی‌توانید از شاتر B استفاده کنید و باید به سرعت حداقلی شاتر خود بسنده کنید
  • تایمر: شما نیاز به یک استاپ واچ خواهید داشت تا حساب زمان در دستتان باشد و بدانید چه مدت‌زمانی شاترتان باز بوده است. می‌توانید از ساعت مچی یا گوشی موبایل خود نیز استفاده کنید
  • منبع نور: موارد زیادی به‌عنوان منبع نور قابل‌استفاده هستند. این منابع به‌نوعی قلموی شما در فضای سه‌بعدی محسوب می‌شوند. چراغ قوه، لیزر، شمع،لوله‌های درخشان یا حلقه‌ها می‌توانند در این نقاشی به عنوان منبع نور استفاده شوند. دقت کنید که بافت و رنگ نور تاثیر مستقیمی روی اتمسفر عکس شما خواهند داشت
  • ژل‌های رنگی: می‌توانید از این ژل‌های رنگی روی منبع نور استفاده کنید تا رنگ منبع نورتان را تغییر داده و بتوانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید

نور فلات چیست و چه مزایایی دارد؟

نور فلات یا نور ثابت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای عکاسی و فیلمبرداری است. کیفیت و تنظیم درست آن می‌تواند نتیجه آن را کاملا تغییر دهد. سان‌پک‌ها که نور فلات را تامین می‌کنند در آتلیه‌های عکاسی و همچنینی استودیوهای خانگی نیز تاثیر می‌گذارند. در ادامه با چند مزیت نور فلات و سان‌پک‌ها آشنا می‌شویم.

طیف رنگی وسیع نور فلات

این نوع از نور دارای انواع نور فلاتLED  و SMD است. این نورها بسیار باکیفیت هستند و با درجه‌بندی‌های مختلفی که دارند می‌توانید دمای رنگ (Saturity) خود را بین ۰ تا ۱۰۰ بالا و پایین ببرید. این ویژگی امکانات زیادی برای نور به‌شما می‌دهد و می‌توان بهترین تنظیمات را برای عکس خود انتخاب کنید. اکثر سان‌پک‌ها دمایشان میان ۳۲۰۰ تا ۶۰۰۰ کلوین تنظیم می‌شود که می‌تواند برای کارهای آرایشی و میکاپ بسیار کاربردی باشد.

تست و تنظیم پیش از عکاسی با سان‌پک

به‌طور معمول عکاسان از اسپیدلایت یا فلاش برای نور اصلی عکس خود استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید با کمک نورهای فلات LED و یا نورهای فلات SMD قبل از انجام پروژه عکس حاصل را تست کنید و میزان نور که نیاز است را پیدا کنید.

بهترین منبع نور نرم و یکنواخت

نوری که از طرف LED و یا SMD تابیده می‌شود را می‌توان از نرم‌ترین و یک‌دست‌ترین نورهای ممکن دانست که باعث می‌شود از سایه‌های خیلی تیره و زمخت جلوگیری شود. همینطور این نورها به‌دلیل نرمی زیاد بازتاب نمی‌شوند و به شاتر نمی‌خورند.

تنظیمات مخصوص فیلمبرداری و عکاسی

درصورتی که برای استودیو خود یک نور فلات لایت خریداری کنید اکثریت کارهای نورپردازی را می‌توانید با همان پروژکتور انجام بدهید. نورهای فلات لایت LED و SMD می‌توانند برای بسیاری از انواع فیلمبرداری و عکاسی مدلینگ، عکاسی پرتره، صنعتی، تبلیغاتی و دیگر انواع آن‌ها به‌کار گرفته شوند.

مصرف انرژی بسیار پایین درعین طول عمر بسیار بالا

یکی از بهترین ویژگی‌های نورهای ثابت فلات دوام و ماندگاری بسیار بالای آن‌ها است. با خرید یک نور فلات شما صاحب محصولی بادوام شده‌اید. لامپ‌های LED و SMD نوری با کیفیت بالا اما با مصرف پایین تولید می‌کنند. این لامپ‌ها تنها یک پنجم انرژی ورودی را تلف کرده و باقی انرژی ورودی تبدیل به نور می‌‌شود.

روش نقاشی با نور با استفاده از فلات لایت

هرچند نقاشی با نور باید درتاریکی انجام شود، اما مواردی وجود دارد که استفاده از فلات لایت می‌تواند اتمسفری جذاب‌تر و روحانی‌تر در ترکیب با المان‌های مدرن به‌وجود آورد. هرچند درصورتی که قصد دارید با استفاده از نور فلات لایت عکس‌های نقاشی با نور ثبت کنید باید نکاتی را درنظر داشته باشید:

  • فلات لایت شما نباید بزرگ باشد و باید مانورپذیر باشد
  • نور فلات لایت را تا حد زیادی کم کنید
  • فاصله مناسب را از فلات لایت حفظ کنید

خرید لنز و دوربین و منابع نور مناسب برای نقاشی با نور از فلاشیران

درصورتی‌که قصد شروع فعالیت‌های نقاشی با نور و فلات لایت را دارید باید دقت کنید که تجهیزات مناسب این کار را خریداری کنید. فروشگاه آنلاین فلاشیران تجهیزات عکاسی، فیلمبرداری، نورپردازی و تولید محتوا را عرضه می‌کند. این فروشگاه با ارائه مجموعه‌ای کامل از تجهیزات می‌تواند نیازهای شما را در این زمینه با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت فراهم کند. برای تهیه تجهیزات موردنیاز خود به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.