گیمبال‌های DJI بهترین گزینه برای تصویربرداری بدون لرزش هستند

یکی از مشکلات اصلی فیلم‌برداران در زمان تصویربرداری، لرزش تصویر است. درواقع بدون استفاده از سه‌پایه دوربین، امکان تصویربرداری بدون لرزش وجود ندارد. از طرف دیگر بسیاری از سکانس‌ها باید با دوربین در حال حرکت فیلم‌برداری شوند. به همین خاطر گیمبال‌ها به تجهیزات بسیار پرکابرد برای فیلم‌برداران حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

تصویربرداران با استفاده از این تجهیزات می‌توانند ویدیوهایی بدون لرزش ثبت کنند. کمپانی DJI یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده گیمبال در جهان است. به همین خاطر در این مطلب ۴ مدل از گیمبال‌های پرفروش این کمپانی را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی ۴ مدل گیمبال dji برای فیلم‌برداری حرفه‌ای

قبل از این که به سراغ معرفی ۴ مدل از گیمبال‌های DJI برویم، بهتر است کمی با گیمبال و کاربردهای آن آشنا شویم. به‌طور کلی گیمبال به استابلایزر یا لرزشگیرهای جانبی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان بدون هیچ‌گونه لرزش، تصویربرداری کرد. گیمبال‌ها در دو مدل مخصوص موبایل و دوربین تولید می‌شوند. با توجه به این که فیلم‌برداران حرفه‌ای از دوربین برای تصویربرداری استفاده می‌کنند، گیمبال‌های مخصوص دوربین برای این دسته از افراد تولید شده‌اند.

گیمبال‌ها با استفاده از یک لرزشگیر سه‌محوره، تمام لرزش‌های بزرگ و کوچک را جذب می‌کنند. البته باید اشاره کرد که گیمبال‌های مدرن علاوه‌بر لرزشگیر بودن، قابلیت‌های متنوع دیگری مانند دنبال کردن سوژه یا چرخش خودکار نیز دارند. شایان‌ذکر است که کمپانی DJI گیمبال‌های خود را در ابعاد کوچک تولید می‌کند. درصورتی‌که برخی از گیمبال‌های موجود در بازار ابعاد بزرگی دارند و عموما از آن‌ها در پروژه‌های سینمایی استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی ۴ مدل گیمبال DJI برای تصویربرداری حرفه‌ای و بدون لرزش می‌پردازیم.

گیمبال

۱-  گیمبال سه محوره Dji مدل Ronin-S

یکی از پرفروش‌ترین گیمبال‌های شرکت DJI که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است، گیمبال سه محوره Dji مدل Ronin-S است. این محصول به دلیل قابلیت‌های متعدد و همچنین قیمت مناسب، توسط بسیاری از فیلم‌برداران حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا انتخاب می‌شود. از جمله قابلیت‌های بی‌نظیر این محصول می‌توان به برخورداری از مانت سه‌محوره و همچنین یک باتری لیتیومی بسیار قدرتمند اشاره کرد. درواقع باتری این گیمبال با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۲ ساعت بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهد.

شما می‌توانید دوربین‌هایی با حداکثر وزن ۳.۶ کیلوگرم را روی گیمبال سه محوره Dji مدل Ronin-S قرار دهید و از آن برای تصویربرداری بدون لرزش استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های این گیمبال می‌توان به چرخش ۳۶۰ درجه، قابلیت فوکوس روی یک نقطه خاص، کنترل خودکار و همچنین کنترل از راه دور اشاره کرد. به علت استفاده از پلاستیک ABS، این محصول از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه برخوردار است. باید اشاره کرد که این محصول را می‌توانید با کیت اسنشیال خریداری کنید که شامل انواع تجهیزات مانند گیپ BG37 و کابل است.

گیمبال

۲- گیمبال دوربین DJI RS 3 Gimbal Stabilizer Combo

یکی از ارزان‌ترین گیمبال‌های DJI، گیمبال دوربین DJI RS 3 Gimbal Stabilizer Combo است که با وجود قیمت مناسب، کارایی بسیار ایده‌آلی نیز دارد. به همین خاطر اگر به دنبال یک گیمبال مخصوص دوربین حرفه‌ای هستید و بودجه محدودی دارید، پیشنهاد ما به شما خرید گیمبال DJI RS 3 Combo است. البته باید اشاره کرد که این گیمبال تنها توانایی تحمل وزن تا حداکثر ۳ کیلوگرم را دارد و می‌توان دوربین‌های بدون آینه را روی آن نصب کرد. برای کاربری بهتر، در این محصول از یک نمایشگر ۱.۸ اینچی تمام رنگی استفاده شده است.

با هر بار شارژ  باتری گیمبال دوربین DJI RS 3 Gimbal Stabilizer Combo، شما تا ۱۲ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. این محصول دارای طراحی ماژولار است و در نتیجه می‌توانید آن را به‌راحتی سرهم کنید. این گیمبال نسبت به نسخه پیشین خود ۲۰ درصد پایداری بیشتری دارد و در نتیجه می‌توان با استفاده از آن بدون هیچ‌گونه لرزش تصویربرداری کرد. شما می‌توانید انواع دوربین‌های برندهای مختلف مانند سونی، نیکون، کانن و پاناسونیک را روی این گیمبال قرار دهید.

گیمبال

۳- گیمبال دوربین DJI RS 3 Pro Gimbal Stabilizer

گیمبال دوربین DJI RS 3 Pro Gimbal Stabilizer را می‌توان یکی از محصولات میان‌رده کمپانی DJI دانست که طی سال‌های اخیر به یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی تبدیل شده است. این گیمبال نیز از یک نمایشگر لمسی ۱.۸ اینچی برخوردار می‌باشد و با فرستنده‌های ویدیوی بی‌سیم سازگار است. از جمله دیگر قابلیت‌های این گیمبال می‌توان به تغییر حالت فوری و قفل محوری اشاره کرد. شما می‌توانید از این گیمبال به‌صورت بی‌سیم نیز استفاده کنید که یک قابلیت کاربردی در تصویربرداری به‌شمار می‌آید. با استفاده از فناوری فوکوس LIDAR در گیمبالDJI RS 3 Pro  شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن سوژه را شناسایی و روی آن فوکوس کنید.

در گیمبال دوربین DJI RS 3 Pro Gimbal Stabilizer از الگوریتم نسل سوم استفاده شده است که برای افزایش پایداری در زمان تصویربرداری بسیار کاربردی می‌باشد. باید اشاره کرد که این گیمبال تحمل وزن بالایی دارد و می‌تواند تا ۴.۵ کیلوگرم وزن را به‌خوبی تحمل کند.

۴- گیمبال دوربین DJI RS 3 Pro Combo Gimbal Stabilizer

یکی از گران‌ترین گیمبال‌های شرکت DJI که از نظر مشخصات فنی و عملکرد بی‌نظیر است، گیمبال DJI RS 3 Pro Combo  است. نمایشگر لمسی ۱.۸ اینچی، استفاده از فناوری LIDAR، سازگاری با فرستنده ویدیویی بسی‌سیم و عمر باتری ۱۲ ساعته از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول به‌شمار می‌آید.

شما می‌توانید این گیمبال را نیز مانند دیگر محصولات حرفه‌ای برند DJI به‌صورت بی‌سیم کنترل کنید. همچنین باید اشاره کرد که مانت مورد استفاده در این محصول از نوع ۱.۴ اینچی بوده و با بسیاری از دوربین‌های DSLR و بدون آینه سازگاری دارد. درواقع این محصول همان DJI RS 3 Pro است که یک پک تجهیزات کمبو به همراه خود دارد و شما با تهیه آن، به خرید هیچ تجهیز اضافه دیگری نیاز نخواهید داشت.

گیمبال

گیمبال‌های DJI را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال تصویربرداری حرفه‌ای و بدون لرزش هستید، خرید گیمبال‌های برند DJI را که در این مطلب معرفی شدند، به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه فلاشیران یکی از مراجع معتبر برای خرید انواع تجهیزات عکاسی و تصویربرداری از جمله گیمبال‌های برند DJI است. شما می‌توانید گیمبال مورد نظرتان را با بهترین قیمت بازار و تضمین اصالت کالا از این فروشگاه اینترنتی باسابقه و معتبر خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش، پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت این مجموعه سر بزنید.