عکس‌های کلاسیک در یک مسافرت

عکاسی بر فراز آسمان

عکاسی از پنجره ی یک هواپیما شفافیت و کیفیت بالایی نخواهد داشت چرا که پوشش های قطور پلاستیکی تصویر را کدر و تار می کند اما این تصویر هنگام بلند شدن و فرود آمدن هواپیما امکان ثبت مناظر بسیار جالبی از زمین را برای ما ایجاد می کند که ارزش چاپ در قطعات کوچک را خواهد داشت.  برای ثبت یک تصویر شفاف تر، از لنزهای نرمال و واید و سرعت شاتر بالا استفاده کنید و زیاد به پنجره نزدیک نشوید چراکه ممکن است لرزش شیشه  تار شدن عکس شما را دوچندان کند.

airplane_wing_1__1.jpg

علایم راهنمایی در مسیر

شوخی با علایم راهنمایی و یا تابلوهای مسیریابی در یک سفر می‌تواند عکس‌های خاطره‌انگیزی را برای ما داشته باشد. علایم غیر معمول و متفاوتی که در محل زندگی شما وجود ندارد و یا مجموعه‌ای از یک نشانه با زبان‌های متفادت ایده‌های خوبی برای عکس‌های کلاسیک در یک سفر است. شما همچنین می‌توانید در آلبوم سفرتان از هر تابلو به عنوان ابتدای یک گزارش از محل بازدید شده استفاده کنید.

Road_Sign_Dead_End_Photographic_Print_C12196565_1__1.jpg

 

road_20sign_1_.jpg

کارناوال و جشن ها
عکاسی در جشن ها به ما اجازه  ثبت رنگ های زیادی را می دهد. در این مواقع مردم اکثرا با روی خوش با عکاسان روبه رو می شوند و عکس ها بسیار صمیمی و خودمانی از کار در می آید و از آنجایی که این جشن ها اکثرا مناسبت هایی تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارند به آلبوم عکس شما عمق  و معنای بیشتری می بخشد.

پیدا کردن یک جای مناسب در فستیوال های شلوغ مهمترین کاری ست که باید انجام دهید. بالکن هتل شما برای نمایش دادن تعداد شرکت کنندگان محل بسیار مناسبی ست. از طرفی با استفاده از لنز های تله می توانید تصاویر جالبی به ثبت برسانید. اگر از تاریخچه ی فستیوال اطلاع ندارید با پرس و جو درباره ی آنچه اتفاق خواهد افتاد می توانید محل مناسب تری برای عکاسی انتخاب کنید.

holichildren_1__1.jpg

عکاسی از چهره مردم و به خصوص کودکان را فراموش نکنید. به لباس‌ها توجه کنید و به دنبال ثبت سمبل‌های آن جشن باشید. هنگام برگزاری بعضی مناسک و آیین‌های مذهبی جانب احتیاط را در عکاسی رعایت کنید.

annual_tomato_fight_in_Colombia_1__1.jpg


باغ وحش و آکواریوم

هرچند تصویر یک شیر یا ببر در باغ وحش قابل مقایسه با عکس های مشابه این حیوانات در جنگل های بکر آفریقا نخواهد بود اما با کمی حوصله و دقت می توانید عکس های بسیار زیبا و مهیج تهیه کنید. از لنز های تله ۴۰۰ تا ۶۰۰ برای ثبت نزدیک از حیواناتی که دور از معرض دید هستند استفاده کنید. از طرفی لنزهای ماکرو کمک بزرگی هستند برای ثبت تصاویر بسیار جالب از جانوران جزنده و کوچکی که در محفظه های شیشه ای نگهداری می شوند.

hand1n_1__1.jpg

گاهی حتی از پشت قفس حیوانات هم می‌شود عکس‌های جالبی تهیه کرد

لنزهای تله به ما کمک می‌کنند تا حصارهای فلزی دیده نشوند. شما همچنان می‌توانید با استفاده از لنز واید و نزدیک شدن به این حصارها عکس‌های بهتری تهیه کنید. البته گاهی نیز می‌توانید دربند بودن حیوانات این حیوانات را سوژه خود قرار دهید.

giraffes_1__1.jpg

برای عکس های طبیعی تر حتما لنز تله به همراه داشته باشید

حیوانات هنگام غذا خوردن حالت‌های ویژه‌ای به خود می‌گیرند که برای عکاسی بسیار مناسب هستند. اما به یاد داشته باشید که همه حیوانات دربند دچار استرس هستند بنابراین مراقب خود باشید.

عکس های خنده دار
از همسفرهای خود در موقعیت‌های غیر منتظره عکس بگیرید. این عکس‌ها بسیار خاطره‌انگیز و جالب خواهند بود. حتی در هنگام گرفتن عکس‌های دسته جمعی، از آنها بخواهید تا ژست‌های دلخواه خود را بگیرند. بگذارید به دوربین و حضور آن در سفر عادت کنند تا در طول سفر در مقابل آن معذب نباشند.

قسمت اول

قسمت دوم

منبع