ابزارهای متفاوتی برای کنترل کردن دوربین از راه دور وجود دارد که از کنترل‌های راه دور مادون قرمز تا مبدل‌های Wi-Fi خود سازند‌گان دوربین‌ها را شامل می‌شود.

   XSories Weye Feye یکی از این ابزار است که امکان کنترل دوربین DSLR از فاصله ۸۰ متری را فراهم می‌کند. Weye Feye چیزی شبیه به ابزارهای Wi-Fi سازندگان دوربین است که با ایجاد یک سیگنال قوی ۸۰۲.۱۱n Wi-Fi  امکان اتصال توسط تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها از فاصله ۸۰ متری را ایجاد می‌کند.  در فاصله مناسب در فاصله زمانی ۰.۲ ثانیه حداکثر سیگنال دریافتی قابل حصول است که عملا در وضعیت بهتری نسبت به رقبا،  تاخیر زمانی بین شما و دوربین را تقریبا حذف می‌کند.


   نرم افزارهای کاربردی تهیه شده امکان کنترل عملکردهای اصلی دوربین مانند دیافراگم، سرعت شاتر، حساسیت ایزو و جبران نوری را فراهم می‌کند، اما بخاطر سخت افزاری که درون این دستگاه تعبیه شده، امکان مشاهده نمایش زنده تصویر دوربین و ویدیو و نیز امکان فوکوس روی نقطه دلخواه از طریق موبایل را فراهم می‌کند. در تست‌های صورت گرفته عملا کنترل‌ها بدون هیچ تاخیری صورت گرفته و نمایش زنده تصویر روان و بدون تاخیر و پرش مشاهده می‌شود.

  با گرفتن عکس بلافاصله تصویر قابل مشاهده بوده و با تغییر به حالت گالری، می‌توانید کل تصاویر روی حافظه دوربین را مشاهده کرده و هر کدام را که بخواهید انتخاب و منتقل کنید.

wey_fey02

     داخل این وسیله یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۲۰۰۰mAh قرار دارد که امکان نمایش زنده تصویر حدود ۷ تا ۸ ساعت عکاسی را فراهم می‌کند. این میزان ظرفیت باتری برای استفاده از امکان عکاسی زمانی Weye Feye  کاملا مناسب و کافی است. در چنین حالتی از طریق نرم‌افزار اختصاصی می‌توانید فواصل زمانی و کل زمان مورد نظر برای گرفتن عکس‌ها یا تکه‌های ویدیو را تعیین  کنید.

   از لحاظ ظاهری این وسیله خیلی مدرن به نظر نمی‌رسد و ضربه‌گیر لاستیکی نارنجی روی آن بخوبی از پس ضربه‌ها و محافظت از وسیله برمی‌آید. روی این محافظ نقاطی نیز برای اتصال  بندها و بستن وسیله روی پایه‌های سه‌پایه پیش‌بینی شده است. دو درگاه USB امکان شارژ کردن و اتصال به دوربین را فراهم می کند، اما کابل اتصال به دوربین همراه این دستگاه عرضه نمی‌شود. 

   اپلیکیشن Weye Feye برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید موجود بوده و سازگاری با بیشتر DSLRهای موجود در بازار را دارد. مشخصات پیشرفته کنترلی تفاوت‌هایی برای مدل‌های مختلف دوربین دارد. قیمت این وسیله ۲۵۰ دلار تعیین شده است.