نمایشگاه PMA که بزرگترین نمایشگاه سالانه تجهیزات عکاسی و صنایع وابسته می باشد .از ۱۲ تا ۱۵ فوریه ۲۰۰۴ ( ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۳۸۲) در لاس وگاس آمریکا برگزار شد این نمایشگاه دارای بخشهای جنبی آموزش ، شبکه و معرفی تازه های تکنولوژی بود و بازدید کنندگان می توانستند از حدود ۲۰۰ ساعت کارگاه آموزشی در این نمایشگاه استفاده نمایند.۷۵۰ شرکت از سراسر دنیا دیدترین محصولات خود را در زمینه عکاسی دیجیتال به نمایش گذاشتند و بیش از ۳۰۰۰۰ نفر از ۱۰۰ کشورمختلف، از آن بازدید کردند.

Nikon

این شرکت مدل های مختلفی از دوربین دیجیتال Coolpix را معرفی کرد که شامل Coolpix در مدل های ۴۲۰۰,۵۲۰۰,۳۲۰۰,۲۲۰۰ بود.اما دوربین ۸ مگاپیکسلی Coolpix 8700 و دوربین دیجیتال SLR مدل D70 که قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار دارد، بیش از همه توجه را به خود جلب می کردند.همچنین دستگاه قابل حمل CoolWalker که برای ذخیره ونمایش عکس استفاده می شود ، جزو محصولات جدید این شرکت بود.

Canon

در غرفه Canon دو دوربین جدید PowerShot 1S IS و PowerShot Pro 1 خودنمایی می کردند.بازدیدکنندگان می توانستند انواع مختلف دوربینهای این شرکت را امتحان کنند.همچنین میتوانستند با دوربین EOS 300D عکس بگیرند و با اتصال PictBridge عکسهای خود را چاپ کنند.
سایر محصولات جدید ارائه شده توسط شرکت Canon شامل موارد زیر بود:
دوربینهای PoweShot S430,S500,SD100,A75,A310 ودوربین SLR EOS-1D Mark II و نیز لنزهای EF 70-300 mm F4.5-F5.6 و EF 28-300mm F3.5-F5.6 .

Olympus

 



شرکت Olympus دوربین جدید ۸ مگا پیکسلی C-8080 Wide-Zoom و دوربینهای C765 Ultra-Zoom و C770 را به نمایش گذاشته بود که دوربین C770 قابلیت ضبط فیلم با فرمت MPEG-4 را دارد. در سطح دوربین های حرفه ای سری , Eچند دوربین E1 به چشم می خورد.لنز ۱۵۰ mm مدل E با F2.0 نیز جزء محصولات جدید این شرکت بود.

Sony


سونی۵ دوربین دیجیتال جدید به همراه یک CD-ReWriter کوچک برای انتقال و ذخیره عکس از کارت حافظه Flash را معرفی نمود.دوربینهای ۵ مگا پیکسلی DSC-P100 و DSC-W1 بیش از همه توجه را جلب می کردند .دوربینDSC-W1 با رنگهای سیاه و نقره ای به همراه زوم اپتیکال ۳X و حسگر ۵ مگا پیکسلی عرضه شده بود.نکته جالب در مورد این دوربین شروع به کار خیلی سریع آن در عرض۰.۹ ثانیه است که این زمان شامل باز شدن لنز نیز میباشد.این دوربین مجهز به یک نمایشگر LCD 2.5 اینچ است.

Kodak


شرکت کداک ۴ دوربین دیجیتال از نوع EasyShare را معرفی نمود که شامل دوربینهای ۲ و ۳ مگاپیکسلی CX7220 وCX7300 و نوع ۴ مگاپیکسلی CX7430 و دوربین ۶ مگاپیکسلی DX7630 می باشند.در رده حرفه ای دوربین DCS SLR/n که دارای حسگر ۱۴ مگاپیکسلی با اندازه حسگر ۳۵ میلیمتری کامل(Full Frame) می باشد ، جایگزین مدل قبلی همین نوع دوربین شده است.این دوربین نسبت به مدل قبلی خود دارای حسگر جدید ، یک سیستم جدید پردازشگر آنالوگ-دیجیتال و نیز ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM به صورت استاندارد می باشد.

Konica-Minolta



این شرکت چند محصول جدید شامل یک دوربین ۸ مگا پیکسلی مجهز به سیستم ضد لرزش(Anti-Shake) به نام DiMAGE A2 و دوربین ۴ مگاپیکسلی DiMAGE Z2 با زوم اپتیکال ۱۰X را به معرض نمایش گذاشته بود. ولی مهمترین محصول این شرکت دوربین SLR دیجیتال ۷ مگا پیکسلی با سنسور ۶ مگاپیکسلی APS بود که این دوربین با سیستم ضد لرزش مینولتا، از محو شدن عکس هنگام لرزش دست جلوگیری میکند.
Sigma


شرکت سیگما برای این نمایشگاه دوربین SLR SD10 خود را ارتقا داده و امکانات جالبی به آن اضافه کرده بود:حسگر اصلاح شده Foveon 10M X3،مصرف باتری کمتر،فلاش TTL بیسیم وجبران نوری(EV) با فواصل ۱.۳.

لنز AF 24-60mm F2.8 که نسبت به مشابه ۳۵mm خود اندازه کوچکتری داشت، نیز جزء محصولات جدید Sigma بود. این لنز برای دوربین های Sigma, Canon, Nikon, Minolta, Pentax قابل استفاده است.

Pentax

 



این شرکت، مدل های جمع و جور Optio و دو لنز جدید دیجیتال DA و نیز دوربین فیلمبرداری Optio MX را به نمایش گذاشته بود. دوربین Optio S4I یک دوربین بسیار جمع و جور شبیه مدل قبلی خود ولی دارای امکانات جدیدتری مانند نمایشگر LCD بزرگ ۱.۸ اینچی وحالت های عکاسی بیشتر می باشد.دوربین Optio MX یک دوربین فیلمبرداری می باشد که قابلیت گرفتن عکسهای ۳ مگا پیکسلی و مهمتر از آن ،امکان فیلمبرداری با فرمت MPEG4 و ذخیره مستقیم آن روی کارت SD را دارا می باشد.

لنزهای جدید DA 16-45 mm وDA 14mm نیز با اندازه های کوچک و کیفیت بالای خود جلب توجه می کردند.

Fujifilm

 




این شرکت تقریبا تمام دوربین های خود را از مدل های قدیمی تر S7000 و S5000 گرفته تا مدل های جدید A330 و A340 و مدل های حرفه ای S20 Pro و S3 Pro را به معرض نمایش گذاشته بود. دوربین S20Pro با ظاهری شبیه به S7000 ولی مجهز به حسگر Super CCD با محدوده دینامیکی وسیعتری می باشد.

HP


دوربین جدید این شرکت، R707 با طراحی مدرن و مجهز به یک حسگر ۵ مگا پیکسل و زوم اپتیکال ۳X است.این دوربین تعدادی از مشخصات محصولات HP را دارد که شامل Adaptive Light و حذف قرمزی چشم در هنگام نمایش عکسها می باشد.

Casio



کاسیو دو دوربین جدید خود را در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد:دوربین ۵ مگاپیکسلی QV-R51 و دوربین ۴ مگاپیکسلی QV-R41 .اما محصول مهم این شرکت دوربین EX-P600 با لنز Canon و زوم ۴X و حسگر ۶ مگاپیکسلی ۱/۱.۸” بود.
این دوربین با ظاهر بحث برانگیز خود دارای امکانات دستی فراوانی می باشد و قادر است تنظیمات خود را به صورت گرافیکی به کاربر نشان دهد.

Polaroid

 



این شرکت دوربین دیجیتال X530را معرفی نمود که دارای یک حسگر ۱/۱.۸” از نوع Foveon X3 می باشد.در این دوربین، برای اولین بار از این نوع تکنولوژی (Foveon X3)
در یک دوربین متوسط استفاده شده است.

Kyocera

 



در غرفه این شرکت بیش از همه دوربین SL300R توجه را جلب میکرد. این دوربین با سیستم RTUNE خود امکان پردازش سریع را فراهم می نماید و با استفاده از یک کارت SD سریع ،میتواند با سرعت ۳.۵ فریم در ثانیه و تا زمانی که کارت پر شود به طور متوالی عکس بگیرد.جالب این است که سیستم RTUNE ،اکثر پردازش خود را در مرحله آنالوگ و قبل از تبدیل Analog-Digital Convertion) ADC) انجام میدهد.

دوربین جدید دیگر این شرکت Finecam SL400R است که همان مشخصات SL300R را با یک حسگر ۴ مگا پیکسلی دارا میباشد.

Leica

 



شرکت Leica در غرفه خود دوربین ۵ مگاپیکسلی Digilux 2 را که سال گذشته معرفی شده بود، به نمایش گذاشت.
این دوربین با ظاهری شبیه دوربین های قدیمی دارای زوم مکانیکی ۳.۲x با F2.0-F2.4 میباشد که زوم مکانیکی آن نیز بسیار نرم عمل می کند. این دوربین دارای یک حسگر ۲/۳” میباشد. احتمالا در آینده نزدیک نسخه ۸ مگاپیکسلی این دوربین نیز به بازار خواهد آمد.