دوربین ۱۲.۴ مگاپیکسلی D2X که در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۰۴ عرضه شده، با ترکیبی از کیفیت بالای تصویر، سرعت و رزولوشن بالا در یک بدنه معرفی شده است.



D2X با استفاده از نوآوریهای جدید نیکون دارای کیفیت تصویر بالا است که تصاویری بسیار شارپ با درجه بندی های ظریف و تغییرات رنگی همگن در محدوده رنگی ایجاد می نماید و در عین حال دقت رنگی بی عیب و نقص حتی در شرایط تغییرات نوری شدید دارد. وضوح بالا با استفاده از سنسور تصویر CMOS در قطع DX با ۱۲.۴ مگاپیکسل و یک پردازنده تصویر جدید که با سیستم بهینه داخلی دوربین بصورت پیوسته کار می کند به دست می‌آید. این دوربین حتی در بالاترین رزولوشن دارای سرعت عکاسی ۵ عکس در ثانیه می باشد (تا ۲۱ عکس JPEG یا ۱۵ عکس RAW NEF) حتی در شرایطی که نیاز به عکاسی سریعتر باشد D2X می تواند در مد ۶.۸ مگاپیکسل قرار بگیرد که سرعت را تا ۸ عکس در ثانیه تا ۳۵ عکس JPEG یا ۲۶ عکس NEF بالا می‌برد.

این دوربین با یک سیستم جدید انتقال داده های بی سیم بنام WT-2A Wi-Fi مجهز گردیده است که کنترل کامل از را ه دور را برای دوربین فراهم نموده است. ضمنا تکنولوژی اسپید لایت i-TTL که در D2X تعبیه شده است امکانات جدیدی را در ایجاد نورپردازیهای خلاقانه فراهم نموده است.

توضیحات کاملتر