Drobo.jpg

– سیستم ذخیره‌سازی Drobo، یک سیستم جدید خودکار برای ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات در کامپیوترهای شخصی است. در این سیستم مدیریت درایوها، مانیتورینگ دائمی جهت حجم و خطاهای سیستم به طور خودکار صورت می‌گیرد و کاربر می‌تواند براحتی درایوهای جدید را اضافه نماید. سیستم، درایوها را بدون هیچ‌گونه setup می‌شناسد و اگر نیاز به حجم بیشتر باشد می‌توان یک درایو کم حجم را از سیستم جدا کرد و درایو حجیم‌تر را جایگزین نمود. اطلاعات درایو قدیمی در دسترس خواهد بود چون سیستم این نقل و انتقال را می‌شناسد و اطلاعات را در سیستم جدید قرار می‌دهد، بدون اینکه کاربر مجبور به کپی اطلاعات باشد. در صورت از کارافتادن یک درایو نیز به طور خودکار اطلاعات آن در درایوهای سالم در اختیار کاربر خواهد بود.

با این توضیحات، این سیستم جایگزین مناسب هاردهای اکسترنال و حتی سیستمهای RAID خواهد بود.
> اطلاعات بیشتر
> فیلم آموزشی دستگاه


– برخی دوربینها، مانند Canon 1dMark III ، امکان ضبط حاشیه صوتی برای هر عکس را دارند. این توضیحات صوتی می‌تواند در مورد شرایط یا موضوع عکاسی باشد.
لایت روم به طور خودکار این فایلهای صوتی را شناخته و به صورت Sidecar در قسمت متادیتا هر عکس نمایش می‌دهد و امکان پخش این فایلها هم وجود دارد. > توضیحات بیشتر

– نیکون مجموعه‌ای از فایلهای راهنما و نکات مفید برای استفاده Nikon Capture NX در روندکاری عکاسی دیجیتال را به طور رایگان در اختیار عموم قرار داده است.
> صفحه دریافت فایلهای راهنمای Nikon Capture NX


– برای الحاق نمودن اطلاعاتی در مورد محل دقیق عکاسی می‌توان از دستگاههای خاص GPS استفاده نمود که با اتصال به دوربین، محل دقیق جغرافیایی عکاسی را در متادیتا عکس دخیره می‌کنند.
در لایت روم این اطلاعات در قسمت متادیتا عکس نشان داده می‌شود و نکته جالب آنکه، با کلیک بر روی آن، به طور خودکار با استفاده از google map محل عکاسی و با استفاده از google earth تصویر ماهواره‌ای از محل عکاسی برای عکاس نمایش داده می‌شود. > اطلاعات بیشتر

یک افزودنی Plugin برای فتوشاپ، جهت ارسال مستقیم عکس از فتوشاپ به فلیکر

– اگر عکس‌هایتان را در وب منتشر می‌کنید، حتما این قوانین را رعایت کنید.

– بحث د رمورد iPhone هنوز بسیار داغ است. طرز انتقال عکس از لایت‌ روم به آی‌فون را دراین آدرس بخوانید.

– اگر می خواهید تم رنگی نقاشیهای قدیمی را در عکسهای‌تان استفاده کنید، این راهنما را بخوانید.

طرز بازیابی عکسهای حذف شده از کارتهای حافظه و معرفی نرم‌افزارهای معروف برای این منظور

– عکسهای معروف پیش‌کسوتان دنیای عکاسی را در قالب این فایل ویدیویی یوتیوب ببینید: