چهارشنبه سی‌ام آبانماه هشتاد و شش برابر با بیست و یکم نوامبر دوهزار و هفت کمپانی معظم کانن در مجموعه‌ی Madinat Arena در دوبی اولین نمایشگاه تخصصی معرفی جدیدترین اختراعات و محصولات خود در خاورمیانه را با نام Canon Concerto برگزار کرد. مقدمات برگزاری نمایشگاه به بهترین وجه تدارک دیده شده بود تا میهمانان کانن در مدت چهار روز اقامت خود در منطقه‌ی جمیرا در شهر دوبی ضمن گذارندن لحظات خوش بنحوی مطلوب از آخرین دستاوردهای کانن در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال و سیستم‌های چاپ خانگی، اداری و حرفه‌ای مطلع شوند. این گردهمایی از آن رو به کنسرتوی موسیقی تشبیه شده بود که در کنسرتو تمام نوازندگان ارکستر در جهت نمایش و ارائه‌ی شایسته‌ی یک ساز مشخص و برجسته حرکت می‌کنند و کانن هر یک از نمایندگان خود را بنوعی در جایگاه رهبر این ارکستر می‌بیند. بنابراین در سمینارهای تخصصی به تشریح جایگاه کانن در عرصه‌ی این رقابت تنگاتنگ و راهکارهای توسعه و بهبود فعالیت تجاری نمایندگان کانن پرداخته شد.
برتیل ویدمارک مدیر کانن خاورمیانه در افتتاحیه‌ی نمایشگاه خطاب به فروشندگان و خریداران محصولات کانن گفت: "این مسئله برای ما بسیار مهم است که فروشندگان و مشتریان ما تجربه‌ای دلنشین از نمایشگاه محصولات و راهکارهای کانن در دیجیتال ایمیجینگ جهت نیل به موفقیت‌های بزرگتر و بهبود فعالیت تجاری خود داشته باشند. در این نمایشگاه و سمینارهای تخصصی آن با نوآوری‌های کانن در محصولات جدید و روشهای نوین راهبری فعالیت تجاری و استراتژی کمپانی کانن آشنا خواهید شد. "
در طول دو روز فعالیت نمایشگاه و سمینارهای تخصصی آن با شرکت حدود ۳۰۰۰ نماینده کانن از کشورهای خاورمیانه، سخنرانان به معرفی محصولات جدید کانن در حوزه‌ی چاپ تصویر در قطع بزرگ، سیستم نوین چاپ و صحافی تمام اتوماتیک، راهکارهای بهبود اتوماسیون اداری، پرینترهای با سیستم تصعید رنگ نسل Selphy و جوهر افشان Pixma پرداختند. همچنین اکثر لنزها و دوربین‌های DSLR و Compact جهت تست و بررسی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داشت. در بخش عکاسی حرفه‌ای دیجیتال که کانن اروپا و نمایندگی انگستان هدایت کننده آن بود تکنولوژی‌های تولید لنز و سیستم لرزه‌گیر آن در کنار دوربین‌ها و لنزها برای علاقمندان تشریح شد. یکی از بخشهای مورد توجه سمینار دعوت کمپانی کانن از آقای ریز خان مدیر یمنی تبار شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره بود که از طرفداران پروپا قرص محصولات کانن است و هنوز خاطره شیرین هدیه‌ای که در نوجوانی دریافت کرده را بیاد دارد و این هدیه (دوربین کاننAE1) همراهش بود.