A200.gif


سونی دوربین A200 خود را به بازار عرضه کرد.A200بنابر ادعای سازنده این مدل نسبت به مدل قبلی (A100) سریعتر، سبکتر و استفاده از آن راحت تر است. صفحه نمایش این دوربین بزرگتر بوده بدنه دوربین کوچکتر است. لرزش گیر دوربین همانند سایر آلفاها درون بدنه و روی سنسور تعبیه شده تا بتوان با هر لنزی مزایای لرزش‌گیر را در اختیار داشت. بنابر مشخصات ارائه شده توسط سونی سرعت فوکوس این دوربین ۱.۷ برابر سریعتر از مدل قبلی است، صدای شاتر آن کمتر است و فلاش سرخود آن به صورت جهنده خودکار است.
سنسور این دوربین ۱۰.۲ مگاپیکسل و در سایز APS است و در فرمت JPEG می‌تواند به صورت پیوسته با سرعت ۳ تصویر در ثانیه عکس بگیرد. موتور پردازش دوربین BIONZ نام دارد . حافظه مورد استفاده دوربین CF I/II است و با استفاده از یک مبدل اختیاری می توان از کارت‌های مموری استیک سونی نیز استفاده کرد.
در این دوربین جدید سونی سیستم بهینه سازی محدوده دینامیکی سونی تعبیه شده است (DRO) که به نوردهی مناسب عکس‌ها بخصوص در شرایط صحنه‌های کنتراست بالا کمک می کند. این سیستم به صورت سخت‌افزاری مشخصات نوری و کنتراست تصویر را در مناطق روشن و تیره تصویر برای رسیدن به تصویری با نور مناسب در تمامی نواحی کنترل و تنظیم می‌کند. سیستم اتوفوکوس دوربین با قرار گرفتن چشم بر روی منظره‌یاب دوربین بصورت خودکار به کار می‌افتد. همچنین سنسور تصویر این دوربین دارای سیستم ضد غبار و آنتی استاتیک برای جلوگیری از جذب ذرات غبار بر روی سنسور تصویر است.
قرار است این دوربین به نام کیت DSLR-A200K به همراه لنز زوم DT 18-70mm f3.5-5.6 3.9x با قیمتی حدود ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شود. همچنین کیت DSLR-A200W این دوربین با دو لنز DT 18-70mm و ۷۵–300mm f4.5-5.6 با قیمتی حدود ۹۰۰ دلار فروخته شود.وزن بدنه ۵۳۲ گرم و باطری NP-FM500H لیتیم قابل شارژ همراه دوربین عرضه می شود.