allroundview2_001.jpg

کانن پاور­شات G11 جدیدترین عضو دوربین‌های کامپکت سطح بالای کانن می‌باشد. G11 با این هدف طراحی شد که دوربینی پشتیبان برای دارندگان DSLR و یا افرادی باشد که از حمل جسته‌ی بزرگ DSLRها ناراضی هستند. در نگاه اول این دوربین بسیار شبیه به نسخه‌ی قبلی و پرطرفدار خود یعنی G10 به نظر می‌رسد. ولی در زیر بدنه‌ی پلاستیکی مشکی رنگ مات آن تغییرات بزرگی را شاهد هستیم. سنسور تصویر آن از ۱۴.۷ به ۱۰ مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. با این حال سنسور از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و مجموعه‌ی سنسور و پردازنده‌ی DIGIC 4 کیفیت تصویر را نسبت به مدل G10 دو برابر بالاتر برده است. گستره‌ی ISO این دوربین از ۸۰ تا ۳۲۰۰ می‌باشد و نیز در حا­لت ۲.۵ مگاپیکسل به ۶۴۰۰ و ۱۲۸۰۰ نیز می‌رسد. نمایشگر LCD آن هم کمی کوچکتر و ۲.۸ اینچ می‌باشد. همچنین طبق درخواست مشتریان؛ این نمایشگر چرخنده نیز هست. دیگر ویژگی‌ها می‌توان از لنز زوم ۵ برابر بزرگنمایی ۲۸-۱۴۰ میلیمتر، مود عکاسی RAW، لرزش گیر تصویر اپتیکال، منظره یاب اپتیکال، جایگاه نصب فلاش خارجی، مود ماکرو ۱ سانتی متر و گستره‌ی کاملی از مودهای عکاسی غیر اتوماتیک نام برد. Inhand1.jpgدر کل کانن G11 بسیار خوش ساخت به نظر می‌رسد. دکمه‌های کنترل شلوغ و متراکمی ندارد و نیز این دکمه‌ها در عین محکم بودن نرمی خوبی دارند. بزرگی مناسبی نیز دارند و در حین عمل دسترسی به آن‌ها آسان است. همانند پیشینیان خود یعنی G7، G9 و G10، G11 نیز به راحتی در جیب شلوار فرو نمی رود و در کل ضخامت زیادی دارد. ویژگی باریک بودن را می‌توانید در دوربین‌های IXUS کانن بیابید.

 

Inhand1.jpg

در مورد تفاوت‌های G10 و G11 که بگوییم این نکته مهم است که سنسور تصویر از ۱۴.۷ مگاپیکسل به ۱۰ مگاپیکسل کاهش یافته است. همچنین نمایشگر ۳ اینچی ثابت نیز تبدیل به نمایشگر ۲.۸ اینچی چرخنده شده است. ولی ویژگی عکاسی در نور کم در بین همه‌ی آن‌ها بارزتر است. حساسیت سنسور G11 را می‌توان تا ۳۲۰۰ افزایش داد در حالی که در G10 این عدد ۱۶۰۰ بود. البته این حساسیت می‌تواند به ۱۲۸۰۰ نیز افزایش پیدا کند ولی در عوض دقت سنسور ۲.۵ مگاپیکسل می‌شود. همچنین این دوربین دارای یک پردازنده‌ی تصویر DIGIC 4 و سیستم کاهش نویز دوتایی است.
در قسمت بالای دوربین دو پیچ کنترل دیده می‌شوند که یکی مربوط به مودهای عکاسی و دیگری مربوط به کنترل نوردهی است. دکمه‌ی شاتر نیز بر روی اهرم زوم کردن دوربین قرار دارد. در قسمت پشتی نیز دکمه‌ی روشن و خاموش موجود می‌باشد. در وسط نیز پورت اتصال فلاش قرار دارد. این مودهای پیچ کنترل شامل مود خودکار, مود برنامه‌ریزی شده, تقدم شاتر, تقدم دیافراگم و مود دستیl می‌شوند. همچنین مودهایی هم برای عکاسی پانوراما و ضبط ویدیو وجود دارد.

 

Inhand3.jpg

همانند G10 در این دوربین هم شانسی برای ضبط ویدیویی HD وجود ندارد. ضبط ویدیو می‌تواند در کیفیت ۶۴۰X480 پیکسل و ۳۰ فریم بر ثانیه صورت گیرد. بعلاوه در هنگام ضبط ویدیو امکان زوم اپتیکال وجود ندارد ولی می‌توان از زوم ۴ برابر دیجیتال استفاده کرد. البته این شاید دیگر خیلی مهم نباشد چرا که بسیاری دیگر از دوربین‌های کامپکت کانن توان ضبط ویدیویی HD را دارند. این را نیز باید گفت که خروجی HDMI برای تماشای عکس‌ها بر روی HDTV موجود می‌باشد.
کانن G11 دوربین بسیار سریعی می‌باشد و در حدود ۱ ثانیه یا کمی بیشتر روشن و آماده‌ی عکاسی می‌شود. وقتی دوربین را روشن می‌کنید LCD روشن می‌شود، صدای بوق کوتاهی شنیده می‌شود و لنز از درون بدنه بیرون می‌آید و در حالت واید کامل قرار می‌گیرد. در حالت واید کامل، این لنز دارای فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلیمتر می‌باشد که برای ثبت تصاویر از مناظر طبیعی گسترده و یا جمع بزرگی از دوستان نسبتا مناسب می‌باشد. قسمت باتری و کارت حافظه‌ی SD یکی می‌باشد، بنابراین برای تعویض کارت حافظه باید درب قسمت باتری را باز کنید.
برای جمع‌بندی این را باید گفت که تمام قسمت‌های ساخته شده در کانن G11 نهایت کیفیت را ارایه می‌کنند. هرچند که توانایی ضبط ویدیو HDوجود ندارد. عمر باتری آن نیز کمتر از G10 می‌باشد و در حالت شارژ کامل توانایی ثبت حدود ۳۹۰ عکس را دارد. در حالی که در G10 400عکس بود.

 

battery.jpg


ویژگی‌های کلیدی:

·سنسور CCD 10 مگاپیکسلی
·لنز زوم ۵ برابر ۲۸-۱۴۰ میلیمتر با لرزش گیر تصویر اپتیکال
·نمایشگر LCD 2.8 اینچی چرخنده ۴۶۱ هزار نقطه
·توانایی عکاسی با فرمت RAW
·دکمه‌های کنترل جبران نوردهی و ISO کارآمد
·پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC 4
·بهره مندی از فناوری i-Contrast
·۲۶ شوتینگ مود مختلف به همراه کنترل دستی و تنظیمات کاربر
·متعلقات اختیاری همراه شامل فلاش اسپید لایت، مبدل تله و کیف ضد آب
·ضبط ویدیو VGA  با  30فریم بر ثانیه
·عکاسی در نهایت اندازه‌ی تصویر ۳۶۴۸ در ۲۷۳۶ پیکسل
·گستره‌ی ISO از ۸۰ تا ۳۲۰۰
·عکاسی پیاپی ۱.۱ فریم بر ثانیه
·بهره مندی از پورت‌های USB 2.0 و mini HDMI
·وزن و ابعاد ۳۳۵ گرم و ۱۱۲ در ۷۶ در ۴۸ mm