sonya55_1.jpg

هر دو سال یک بار در فتوکینا، سازندگان دوربین‌ و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری، جدیدترین محصولات خود را که برای عرضه در این نمایشگاه آماده کرده‌اند معرفی و رونمایی می‌کنند. در این مقاله یکی از محصولات سونی را که در فتوکینا ۲۰۱۰ رونمایی شده است معرفی می‌کنیم.


آخرین دوربین‌های با لنز قابل تعویض سونی به نام A55 و A33 که با نام SLT (فرض کنید در مقابل SLR) شناخته می‌شوند؛ پیشرفت بزرگی در تاریخ دوربین‌های دیجیتال به حساب می‌آیند. این دوربین‌ها در واقع مدل‌های تغییر سیستم یافته‌ای از DSLR‌ها هستند که به طور تخصصی برای بهبود کیفیت و قابلیت‌ها در عکاسی Live View طراحی شده‌اند. در مود Live View دوربین A55 توانایی فوکوس مداوم Phase detection را دارد که بسیار سریع‌تر از DSLR‌ها است. بعلاوه این دوربین توانایی عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد که پیش از این بر روی دوربین DSLR‌ی با این قیمت غیر قابل تصور بود.

sonya55_3.jpg

واژه‌ی SLT مخفف Single Lens Translucent به معنی تک لنز نیمه شفاف است. این دوربین‌ها همانند DSLR‌ها آینه دارند ولی آینه‌ی آن‌ها نیمه شفاف است و اجازه می‌دهد تا مقدار بیشتر نور از آن عبور کرده و به سنسور تصویر برسد. در حالی که در دوربین‌های SLR برای نوردهی به سنسور آینه باید بالا می‌رفت. بنابراین دوربین A55 و همچنین A33 آینه‌ی ثابت دارند که به قسمت بیشتر نور اجازه‌ی رسیدن به سنسور و به مقدار کمتر نور اجازه‌ی برخورد به سنسورهای AF یا فوکوس خودکار در بالای دوربین را می‌دهد. سیستم فوکوس خودکار این دوربین‌ها ۱۵ نقطه‌ای است. سنسور تصویر دوربین A55 جدیدترین و پیشرفته‌ترین سنسور تصویر APS-C CMOS کمپانی با رزولوشن ۱۶.۲ مگاپیکسل است. این دوربین توانایی ضبط ویدیویی Full HD را نیز دارد.

sonya55_2.jpg

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به گستره‌ی حساسیت سنسور یا ISO از ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ و در حالت گسترده تا ۲۵,۶۰۰، چشمی الکترونیکی با کیفیت ۱.۱۵ میلیون نقطه، GPS داخلی، شیار کارت حافظه‌ی دو منظوره Memory Stick/SD، سرعت عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه، ضبط ویدیویی Full HD AVCHD، نمایشگر با کیفیت ۳ اینچی و رزولوشن ۹۲۱۶۰۰ نقطه و درگاه میکروفون خارجی اشاره کرد.

مرجع: Dpreview