شرکت کانن پس از موفقیت دوربین ۶۰D مدتی‌ست که مدل تازه‌تری از سری دوربین‌های SLR رده‌ی میانی خود به نام ۷۰D را به بازار عرضه کرده که نسبت به مدل‌های قبلی از مزایای بیشتری برخوردار است.

این مدل جدید از نظر ظاهر بسیار شبیه مدل قبلی این سری یعنی ۶۰D است ولی به گفته‌ی کارشناسان شرکت کانن از لحاظ امکانات درونی تغییرات زیادی کرده است. سنسور تقویت‌شده‌ی ۲۰.۲ مگاپیکسلی ۷۰D از نوع CMOS و دارای آرایش پیکسلی دوگانه است و در نتیجه دوربین هنگام فیلمبرداری یا عکاسی با حالت نمایش زنده از دقت فوکوس بسیار بهتری برخوردار شده است به طوری‌که فوکوس کردن با این مدل هنگام فیلمبرداری بسیار ملایم، دقیق و سریع یعنی همانند دوربین‌های هندی‌کم خواهد بود. البته این سنسور در قطع APS-C یعنی اندازه‌ی ۲۲.۵x۱۵ میلیمتر ساخته شده لذا دارای ضریب برش یا ضریب فاصله‌ی کانونی معادل ۱.۶ است.  

920717_3

همچنین در حالت استفاده از منظره‌یاب تک لنزی انعکاسی (چشمی) نیز این مدل همانند مدل ۷D دارای ۱۹ نقطه فوکوس خودکار است که در سطح تصویر پراکنده شده‌اند. از دیگر موارد بهبودیافته در این مدل می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۳ اینچی دوربین اشاره کرد که علاوه بر قابلیت چرخش در تمامی جهات، به صورت لمسی هم عمل می‌کند و در نتیجه عکاسی با آن در شرایط مختلف با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌شود. 

دامنه‌ی تنظیم حساسیت ۷۰D نسبت به مدل‌های هم‌رده‌ی خود بهبود یافته است. در این مدل در شرایط معمول امکان تنظیم حساسیت در محدوده‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ به راحتی فراهم شده و با اعمال تنظیمات ویژه امکان افزایش این مقدار تا ۲۵۶۰۰ هم وجود دارد. به دلیل استفاده از پردازنده‌ی DIGIC +5 این دوربین از سرعت پردازش بالایی برخوردار است و لذا به راحتی قادر به عکاسی پیاپی تا ۷ فریم بر ثانیه شده است. 

920717_34

اما شاید یکی از مهمترین برتری‌های ۷۰D نسبت به مدل‌های مشابه خود دارا بودن نوعی سیستم Wi-Fi داخلی باشد که امکانات وسیعی شامل کنترل از راه دور با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، به‌اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ی تصاویر فراهم می‌کند. گفتنی‌ست این مدل علاوه بر پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD قابلیت ذخیره فایل بر روی SDHC و SDXC و همچنین سازگاری با کارت‌های فوق‌سریع (UHS-I) و کارت‌های پیشرفته‌ی Eye-Fi را نیز دارد. 

920717_2

دقت ۹۸ درصدی در کادربندی با چشمی، برخورداری از حداکثر سرعت شاتر یک‌هشت‌ هزارم ثانیه، امکان نصب GPS، فیلمبرداری به صورت فول HD و امکان تنظیم دستی وایت‌بالانس از ۲ هزار تا ۱۰ هزار کلوین از دیگر خصوصیات این دوربین جدید شرکت کانن است که بدنه‌ی آن با باطری ۷۵۵ گرم وزن دارد و به قیمت ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.