نمایشگاه +CP  ژاپن به اتمام رسید و سازندگان مختلف محصولات متفاوتی در آن عرضه کردند. در این نوشتار تعدادی از مهم‌ترین محصولات ارایه شده در این نمایشگاه را به انتخاب سایت DPreview با هم مرور می‌کنیم.


image001


  کانن دوربین جایگزین G1X را با نام G1 X Mark II معرفی کرد. G1 X  دو سال پیش به بازار عرضه شده بود. در دوربین جدید پیشرفت‌هایی نسبت به نمونه قدیمی دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به لنز سریع‌تر معادل ۲۴-۱۲۰ mm با F2.0-3.9 و فاصله فوکوس کمتر اشاره کرد.

    G1X Mark II از سنسور ۱.۵ اینچی CMOS  با رزولوشن ۱۲.۸ MP استفاده کرده و امکان استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی اختیاری  همانند تصویر را دارد.


image002


    کانن برای نمایش سیستم فوکوس خلاقانه دو پیکسلی در مدل  70D از یک ترن مدل که روی یک مسیر حرکت می‌کرد استفاده کرده بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند دقت ردگیری فوکوس  دوربین را بیازمایند.


image003



دوربین سینمایی کانن C-500 که روی یک سه‌پایه محکم و حرفه‌ای همراه با لنز سینمایی ۳۰-۳۰۰ نصب شده است.



image004



   نمایش تمام دوربین‌های سری X فوجی از جمله سه لنز جدید مقاوم در مقابل شرایط آب و هوایی و دوربین جدید و پیشتاز X-T1 که در بالای هرم قرار داده شده است.


image005


    ستاره این نمایشگاه دوربین X-T1 فوجی بود که با محصور شدن درون شیشه‌ها دور از دست بازدیدکنندگان نگهداری می‌شد. این دوربین جدید‌ترین محصول فوجی در سری X است که دارای عایق‌بندی کامل در مقابل شرایط آب و هوایی، عکاسی پیوسته سریع و کنترل‌های دستی کامل و دارای گردونه‌های کنترل شاتر و نورسنجی روی بدنه است. آن طور که از اسکلت دوربین به نظر می‌رسد دوربین محکم و مقاومی است که از آلیاژ منیزیم  ساخته شده که دارای استحکام بالا و وزن پایینی است.


image006


پنتاکس نیز دوربین قطع متوسط ۶۵۴D 2014 را زیر شیشه به نمایش گذارده بود. انتظار می‌رود این دوربین در بهار به بازار عرضه شود.


image007


   فوجی لنز جدیدی را برای بدنه سری X به نام ۲۴ mm f/8.0 معادل ۳۶mm را عرضه کرده بود. این لنز با قابلیت فیلتر در درپوش دارای سه حالت مختلف نرمال (بدون فیلتر)، فوکوس نرم و نمای نزدیک است که با گردونه‌ای در بالای لنز قابل انتخاب است. ضمنا یک حالت بسته نیز در آن وجود دارد که که درپوش روی لنز را می‌پوشاند.


image008


OM-D E-M1 دوربین پیشتاز بدون آینه الیمپوس است که یکی از بهترین‌ها در رده خود محسوب می‌شود. در این دوربین ترکیبی از راندمان و ارگونومی عالی و قابل انعطاف پیش‌بینی شده و دارای بدنه کاملا عایق در برابر شرایط آب و هوایی است.


image009


      پاناسونیک با جدیدترین دوربین خود در رده دوربین‌های بدون آینه با لنز قابل تعویض به نام Lumix DMC-GH4 در نمایشگاه حاضر شده بود. این دوربین دارای مشخصات عکاسی جذاب و نیز قابلیت ثبت ویدیوی ۴K است که اولین در این رده از دوربین‌ها محسوب می‌شود. احتمالا قیمت بدنه این دوربین حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. GH4 ارزان‌ترین دوربین با قابلیت تعویض لنز خواهد بود که قابلیت ضبط ویدیوی ۴K را دارا می‌باشد.



image010


     فوجی یک مبدل تله جدید برای X100 و X100S عرضه کرده بود. این مبدل‌ها مستقیم روی لنز پیچ شده و بدون تاثیر روی حداکثر دیافراگم فاصله کانونی دوربین را به ۳۵ میلیمتری (معادل ۵۰ م.م.) افزایش می‌دهد. برای دیدن درست تصویر در منظره‌یاب دوربین هنگام استفاده از این مبدل باید نرم‌افزار داخلی دوربین بروز رسانی شود.


image011


     EOS M2 دوربین بروز‌رسانی شده  EOS M کانن است که تنها در بازار ژاپن عرضه شده و با استفاده از سنسور ترکیبی CMOS II که در دوربین EOS 100D نیز استفاده شده، دارای فوکوس سریع‌تر است.


image012


      A6000 دوربین جذاب  سونی برای ۲۰۱۴ است که جایگزین NEX-6 (و حتی NEX-7) محسوب می‌شود. این دوربین دارای یک سنسور ۲۴MP APS-C با قابلیت تعویض لنز و مشخصات متنوعی از جمله سیستم فوکوس خودکار عالی است.


image013


      نیکون نیز دوربین جدید خود  D3300 را به نمایش گذارده بود که دارای سنسور ۲۴MP و لنز کیت بازنگری شده ۱۸-۵۵ است. این دوربین انتخاب مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار به عکاسی با دوربین‌های DSLR بپردازند.


image014


    دوربین جدید D4s نیکون که زیر شیشه به نمایش گذارده شده و اطلاعات زیادی از مشخصات، قیمت و زمان عرضه آن در دسترس قرار داده نشده بود. با توجه به روند سابق انتظار می‌رود که دوربین بهبودهایی در حساسیت‌های بالا، بهبود امکانات و کیفیت فیلم‌برداری و تغییرات اندکی در ارگونومی نسبت به D4 داشته باشد.



image015


دوربین Hasselblad HV که با مشارکت سونی در بدنه مشابه  SLT-A99 اما نه با قیمت مشابه ارایه شده است.

image016


و همان دوربین از نمای پشت…


image017


دوربین جدید سیگما dp2 Quattro که دارای سنسور جدید ۱۹.۶ MP با سایز APS-C نوع Faveon  و طراحی بدنه‌ای جدید و عجیب است.


image018


     و نهایتا لنز تله فتوی زوم Sony FE 70-200mm F4 G OSS که برای استفاده با دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم سونی طراحی شده است. این لنز را بر روی یک A7/R سونی می‌بینید.