شرکت سامسونگ، گالکسی نوت ۴،  آخرین محصول خود در رده فبلت‌ها را معرفی کرد. از لحاظ طراحی این مدل جدید بسیار به مدل قبلی یعنی Note 3 نزدیک  بوده  و دارای همان بافت چرم مانند در پشت است. مشخصات سخت افزاری این گوشی خصوصا دوربین ارتقای زیادی پیدا کرده است.

   خبر خوب برای کسانی که به عکاسی با موبایل علاقمندند این است که سیستم لرزش‌گیر اپتیکی به عنوان اولین تلفن سامسونگ که دارای این سیستم است، به دوربین این گوشی افزوده شده است. این امکان بسیار خوبی است چون در تست‌های قبلی لرزش‌گیر دیجیتال تلفن‌های سامسونگ در نور کم در مقابل  رقبایی که لرزشگیر اپتیکی داشتند، نتایج خوبی نداشتند.
 

    اطلاعات دقیقی از دوربین این تلفن داده نشده، اما بر اساس آخرین تکنولوژی بکار رفته در S5 سامسونگ این گوشی حداقل دوربینی با سنسور ۱/۲.۶-inch 16MP BSI CMOS با حداکثر دیافراگم F2.2 خواهد داشت.



     همچنین دوربین جلویی دارای رزولوشن ۳.۷ MP با دیافراگم سریع  F1.9 خواهد بود که امکان ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت بالا را فراهم کرده است. برای دسترسی راحت‌تر می‌توانید از نمایش دهنده ضربان قلب در پشت گوشی به عنوان دکمه شاتر استفاده کنید و امکان ثبت سلفی‌های پانوراما با دوربین جلو وجود دارد.
 

   تنها مشخصات عکاسی نیست که در این تلفن بهبود یافته است، بلکه کیفیت دیدن تصاویر نیز بهتر شده است. نوت ۴ دارای صفحه نمایش ۵.۷-inch 2560×1440 QHD است که دارای تراکم پیکسلی بسیار بالای ۵۱۸ ppi است.

   سیستم عامل اندروید ۴.۴ همراه با پردازنده ۴ یا ۸ هسته‌ای (بسته به منطقه) و ۳GB رم  توان پردازش این تلفن خواهد بود. تصاویر روی حافظه داخلی ۳۲ GB  یا کارت microSD ذخیره خواهد شد.
 

   باتری این تلفن با ظرفیت ۳۳۲۰mAh دارای مد شارژ سریع است که بنابر اظهار سامسونگ شارژ صفر تا ۵۰ درصد را در نیم ساعت انجام می دهد. قرار است این گوشی از ماه اکتبر به بازار عرضه شود، ولی هنوز اطلاعاتی از قیمت این تلفن ارایه نشده است.


مشخصات کلیدی
–    سنسور تصویر ۱۶MP BSI CMOS
–    سیستم لرزش‌گیر اپتیکی
–    دوربین جلویی ۳.۷MP / F1.9
–    ضبط ویدئو ۴K
–    نمایشگر ۵.۷-inch 2560×1440 QHD Super AMOLED
–    پردازنده  2.7 GHz Quad-Core یا ۱.۹ GHz Octa-Core) 1.9GHz Quad + 1.3GHz Quad-Core)
–    اندروید ۴.۴
–    رم ۳ GB
–    حافظه داخلی ۳۲ GB و امکان استفاده از کارت microSD
–    باتری دارای ظرفیت ۳۳۲۰ mAh با مد شارژ سریع

   
     همراه با این تلفن سامسونگ مدل دیگری به نام گالکسی نوت Edge را نیز رونمایی کرد که در زمان نامشخصی در امسال به بازار عرضه خواهد شد. نوت Edge  دارای مشخصاتی بسیار شبیه به نوت ۴ است، اما دارای یک صفحه نمایش منحصر به فرد ۵.۶ اینچی QHD با یک لبه خمیده ۱۶۰ پیکسلی است که دسترسی سریع به نرم افزارهایی که زیاد استفاده شده ، اخطارها و سایر عملیات‌ها را فراهم می‌کند.

 
   این صفحه لبه‌ای هنگامی که کاور اختیاری مخصوص بسته هست نیز کار می‌کند و امکان دیدن اخطارها هنگامی که در حال نمایش ویدئوی تمام صفحه هست نیز وجود دارد.


منبع: Dpreview