شرکت SanDisk به تازگی با جدیدترین تولید خود در زمینهٔ کارت‌های حافظهٔ SD که با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت گنجایش و قیمت ۸۰۰ دلار روانه‌ی‌ بازار شده، رکوردی در زمینهٔ میزان ظرفیت کارت‌های SD به ثبت رسانده است. 

    این شرکت یکی از نام‌های آشنا در زمینهٔ تولید کارت‌های حافظه‌ای شناخته می‌شود که در دوربین‌های عکاسی و گوشی‌های هوشمند کاربرد دارند. این کارت حافظهٔ جدید در دهمین سالگرد تولید مدلی دیگر یعنی کارت SD با ظرفیت ۵۱۲ مگابایتی رونمایی شده است. 
 
   طبق اعلام دست‌اندرکاران شرکت SanDisk جدیدترین کارت حافظهٔ این شرکت با ظرفیت خیره‌کنندهٔ ۵۱۲ گیگابایت بیشتر به قصد استفاده در دوربین‌هایی است که قابلیت ضبط ویدیو با فرمت ۴K را دارند. 

    فرمت ویدوئویی ۴K وضوحش چهار برابر HD است و بنابراین بسته به نحوهٔ فشرده کردن تصاویر، یک دقیقه ویدیو با این فرمت معمولا ۵ گیگابایت فضا لازم دارد. اما قطعا این کارت می‌تواند در دوربین‌های عکاسی هم مورد استفاده قرار بگیرد. 
 
   کارشناسان عرصهٔ دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند به زودی شاهد ارائهٔ کارت‌های SD با ظرفیت ۲ ترابایت هم خواهیم بود و این تازه ابتدای راهی است که به افزایش شدید گنجایش کارت‌های SD خواهد انجامید. 



   این سری از کارت‌های SD با نام کامل SanDisk Extreme PRO SDXC UHS-I عرضه شده و در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت هم قابل خریداری است. پیش از این رکورد بیشترین ظرفیت کارت‌های SD در اختیار محصولی از شرکت Lexar بود که سال ۲۰۱۲ با گنجایش ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده بود. 



  شرکت SanDisk پیش از این در زمستان ۹۲ هم با عرضهٔ یک کارت MiroSD با گنجایش ۱۲۸ گیگابایت توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود.