DJI، سازنده کوادکوپترهای معروف فانتوم، یک سیستم ضبط ویدئوی ۴K مجهز به لرزشگیر (استابلایزر) معرفی کرده است که یک تراز (گیم‌بال) روی آن نصب شده تا فیلمبرداری نرم و بدون هرگونه لرزش را امکان‌پذیر سازد.
 
  DJI Osmo در واقع یک تک پایه مانت‌دار با یک سر سه محوره است که حرکت را حس کرده و تکان‌ها و ضربه‌های ناگهانی را خنثی می‌کند. در نتیجه دوربین بسیار نرم حرکت می‌کند و فیلم ضبط شده بسیار حرفه‌ای‌تر خواهد بود.
 
 در پکیج این ابزار جدید، یک دوربین Zenmuse X3 وجود دارد، اما با یک مبدل با مدل X5 Micro Four Thirds این شرکت نیز سازگاری پیدا می‌کند و قابل استفاده خواهد بود. چند دکمه روی دسته قرار دارد که با آنها می‌توان حرکت‌ها و حالت‌های مختلف را کنترل کرد. همچنین می‌توان با انتخاب حالت پانوراما، یک عکس پانوارما به طور خودکار خلق کرد. در این حالت سر دسته آرام به جهتی که از قبل مشخص شده می‌چرخد.

  Osmo یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲.۳ اینچی Exmor R CMOS ساخت سونی دارد که هم قابلیت عکاسی و هم فیلمبرداری ۴K و HD را به دوربین می‌دهد. در فیلمبرداری ۴K دوربین حالت‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین در حالت HD قابلیت فیلمبراری آهسته با ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین را می‌توان با یک گوشی هوشمند که برنامه DJI Go رویش نصب شده، کنترل کرد. همچنین می‌توان فیلم در حال ضبط را به طور زنده در گوشی نگاه کرد.

  DJI ادعا می‌کند که علاوه بر تثبیت دوربین برای فیلبرداری، سر دسته برای گرفتن عکس‌هایی با نوردهی طولانی نیز مناسب است و با تمرین می‌توان با سرعت شاتر ۲ ثانیه و طولانی‌تر از آن نیز عکس گرفت.
 
  Osmo یک ورودی میکروفن ۳.۵ میلیمتری برای ضبط صدای محیط هم دارد و همچنین با بسیاری از لوازم جانبی مخصوص خودور و دوچرخه، و همچنین اکستندرها و نگهدارنده‌ها سازگاری دارد. قیمت DJI Osmo با دوربین Zenmuse X3 همراه با آن ۶۴۹ دلار است. بری اطلاعات بیشتر به وبسایت DJI سر بزنید.