«کانن» پیش از آغاز «فتوکینا  ۲۰۱۶»، به طور رسمی جدیدترین دوربین بدون آینه‌ی خود را در قطع APS-C به نام Canon EOS M5 و همچنین لنز EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM معرفی کرد.

   دوربین بدون آینه Canon EOS M5 یک حسگر CMOS قطع APS-C با ۲۴.۲ مگاپیکسل و پردازنده تصویر DIGIC 7، سریع‌ترین فوکوس خودکار را در میان دوربین های EOS سری M دارد که عکاس را قادر می‌سازد تا عکس‌های بسیار شفاف با رزولوشن بالا و همچنین ویدئوهای فول اچ.دی ضبط کند.  

   دوربین EOS M5 با ویژگی‌های بالا، ایده‌آل عکاسان حرفه ای، علاقمندان به عکاسی و هر کسی است که به دنبال ثبت بهترین لحظات زندگی روزمره و حتی فراتر از آن هستند. قیمت بدنه‌ی این دوربین ۹۷۹ دلار آمریکا اعلام شده و عرضه‌ی آن از ۱۰ آذرماه ۹۵ (۳۰ نوامبر ۲۰۱۶) آغاز خواهد شد.

   لنز معرفی شده‌ی ۱۵۰mm f/3.5-6.3 IS STM نیز با زوم نسبتاً بالای خود،  احتمالات و قابلیت‌های عکاسی را برای دوربین‌های سری EOS M ارتقا داده است. به نظر می‌رسد این لنز با قیمت ۴۹۹ دلار آمریکا، بسیار مناسب کاربران عمومی و تازه‌کار است که می‌خواهند هر صحنه‌ای و هر سوژه‌ای را حداقل یکبار امتحان کنند. در اینجا به برخی از ویژگی‌های اصلی این لنز اشاره می‌کنیم:

– طراحی سبک، کوچک و حمل آسان
–  اولین لنز EF-M  کانن با زوم بالا که دامنه‌ی وسیعی از صحنه‌های عکاسی را با نسبت زوم بالای خود که معادل ۲۴۰-۲۹ میلیمتر است، پوشش می‌دهد.
– طراحی اپتیکال آن کیفیت فوق العاده ای را در دامنه گسترده زوم ایجاد کرده که قابل مقایسه با لنز EF-S 18–135mm f/3.5–5.6 IS USM است.
– حداکثر بزرگنمایی ۰.۳۱x در فاصله کانونی ۱۰۵ میلیمتر.
– لرزش‌گیر تصویر که تا ۴ استاپ جبران نوری را فراهم کرده و با اثر ضد لرزشی خود، امکان گرفتن عکس‌های بسیار شفافی را فراهم می‌سازد.

منبع: Camera Times