دیشب همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از عکاسان، افطار مهمان انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بودند.
محمد حسین حیدری سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در سخنی کوتاه، گزارشی از فعالیت انجمن ارایه کرد. وی چاپ کتاب‌های خروش لاجوردی و هشتمین جلد مجموعه جنگ تحمیلی با عنوان خرمشهر را از مهمترین پروژه‌های اخیر انجمن دانست و خبر از آغاز مراحل اجرایی کتاب شهدای جنگ تحمیلی و کتاب بازگشت آزادگان داد.
در ادامه مراسم افشین شاهرودی با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری حسین پرتوی، با اظهار تاسف از عدم رسیدگی شایسته‌ مسئولین نسبت به وضعیت وی از جامعه عکاسی دعوت کرد به پاس قدردانی از این هنرمند با تحویل یک عکس، امکان برگزاری نمایشگاه عکسی را به نام و نفع حسین پرتوی فراهم کنند.
وی از تشکیل جلسه‌ای با شرکت جمعی که دغدغه وضعیت حسین پرتویی و خانواده محترمش را دارند در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خبر داد تا بتوانند ضمن انعکاس شرایط فعلی این عکاس گرانقدر امکان تغییر وضع موجود را فراهم کنند.
شاهرودی تمامی مسئولین و هنرمندان را خطاب قرار داد و یادآور شد:
از یاد نبریم که حسین پرتوی به واسطه ایمان قلبی به امام و بهرمندی از قدرت عکس، با ثبت واقعه بیعت همافران با حضرت امام ره در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، کمر نظام شاهنشاهی را شکسته و باعث وقوع زود هنگام انقلاب شد و حضور امروز ما مدیون یک عکس دیروز این عکاس است و متاسفانه امروز در مسیر درمان این مرد با اخلاق، آنگونه که شایسته وی و آثار انقلابی اوست، حرکتی اساسی صورت نگرفته است.
در ادامه مراسم به قید قرعه ۱۲ نفر از  حاضرین به اتفاق یک همراه، توفیق حضور در حرم امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام را در شب قدر امسال یافتند.
حسین چنعانی، محسن راستانی، مرتضی شعبانی، فرخ طاهرخانی، سیدعلی هل اتایی، امیر رستمی، یونس ذاکری، حسین فاطمی، سیاوش حبیب الهی، کمال الدین شاهرخ، منوچهر قلمچی و سرکار خانم محبوبه پلنگی.
مراسم با صرف شام و گپ و گفت عکاسان در فضایی صمیمانه پایان پذیرفت.