یکی از بخش‌های سایت عکاسی "معرفی عکاس" است که از دی ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد و تا اسفند ۸۴ با معرفی ۱۲ عکاس به فعالیت خود ادامه داد. انتخاب عکاس، معرفی صحیح و شایسته، ترجمه دقیق و صحیح، انتخاب سنجیده عکس‌ از دغدغه‌هایی بود که فعالیت این بخش را برای مدتی طولانی متوقف کرد تا نفسیه مطلق با جدیت و انگیزه مسوولیت این بخش را به عهده گرفت و از فردا شاهد فعالیت مجدد آن هستیم. یادداشت وی درباره فعالیت دوباره "معرفی عکاس" را بخوانید:

"معرفی عکاسان دنیا" برای من یکی از بهترین اتفاق‌های یک سال اخیر است. آشنا شدن با هنرمندانی خلاق که گاهی تمام زندگی‌شان را وقف ایده‌ای شخصی کرده‌اند؛ ایده‌های به ظاهر کوچکی که با اعتقاد و تلاش عکاس آنچنان صیقل یافته که به "هنری" ارزشمند و یگانه بدل شده است. بعد از این مجموعه، متقاعد شدم که حداقل آشنایی من و بسیاری از همکارانم از عکاسان دنیا بسیار کم است و گاهی در چند عکاس خبری و مستند که در فعالیت‌های کاریشان ارتباطی با ایران داشته‌اند خلاصه می‌شود.

بی تردید آشنایی کم ما از زبان انگلیسی، ارتباطمان را با عکاسان خارج از ایران و رخدادهای کوچک و بزرگ دنیا محدود کرده است. امیدوارم این مجموعه، تلاشی باشد برای حرکتی جدی و پویا در راستای ترجمه‌هایی حرفه‌ای تر در باب عکاسی. معتقدم کمبود این مهم در جامعه عکاسی ایران، ما را هر روز بیش از پیش از جریان‌های سریع و در حال تحول عکاسی دنیا دورتر می‌کند.

مجموعه "معرفی عکاس"، جهت غنی تر شدن به یاری شما دوستان محتاج است. خواهشمندیم تا با ترجمه و حتی معرفی عکاسان خارجی که در حرفه خود خلاقیت بیشتری داشته اند به هر چه بهتر شدن این بخش کمک کنید. تلاش می‌کنیم تا معرفی عکاسان را تنها در حوزه خبری، مستند و هنری محدود نکنیم؛ باشد که سایر شاخه‌‌های عکاسی در ایران، فعال تر و پربار تر شوند.