خبرگزاری دانشجویان ایران – ایران – تهران – به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی خبرها از احتمال تعطیلی خانه هنرمندان حکایت دارد.
بهروز غریب‌پور مدیر عامل خانه هنرمندان در تماس تلفنی با خبرنگار ایسنا در تشریح این موضوع گفت: ظاهرا برخی به اهمیت خانه هنرمندان و نقش اجتماعی – فرهنگی‌اش واقف نیستند و به جای کمک کردن به بسط و توسعه این فضا، آمادگی محدود کردن فعالیت‌ها یا حتی تعطیلی خانه هنرمندان را دارند.
به گفته وی از جمله اقداماتی که شهرداری منطقه ۶ انجام داده، برچیدن بخشی از کافی‌شاپ خانه هنرمندان است.
مدیرعامل خانه هنرمندان از شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی خانه هنرمدان ایران خبر داد و گفت: گفته می‌شود که دکتر احمدی‌نژاد، شهردار تهران نامه‌ای مبنی بر تعطیلی خانه هنرمندان نوشته است؛ خانه هنرمندان نهادی مستقل و غیردولتی و رسمی است و این طلیعه درستی نیست.
وی هم‌چنین به تعطیلی کلاس مجسمه‌سازی انجمن مجسمه‌سازان توسط شهرداری ناحیه ۶ اشاره کرد و گفت: استدلالشان برای این تعطیلی این بوده که از بالا به ما دستور داده‌اند که جلوی این اتفاقات را بگیریم.
وی در ادامه با تاکید بر پا برجا ماندن خانه هنرمندان، گفت: تا به امروز این مکان مورد تایید و محل تبادل نظرات هنرمندان بوده و برای ما جای تعجب است که در شرایطی که هجمه‌هایی علیه جمهوری اسلامی می‌شود، چرا کاری کنیم که خانواده فرهنگی کشور بیازارد. گفتنی است مکان خانه هنرمندان در تملک شهرداری بوده، اما طی توافق‌نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده تا مورد بهره‌برداری خانه هنرمندان قرار گیرد؛ اما گاه مواردی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست.
وی در پایان از مطبوعات خواست که در روشن نگه داشتن چراغ خانه هنرمندان کمک کنند.
هم‌چنین شنیده‌های خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که این مشکل برای خانه‌ی تئاتر نیز رخ داده است.
اصل خبر