از قابلیت های رسانه اینترنت لحظه ای بودن آن است. اخبار و اطلاعات در ثانیه منتشر، و به شکل گسترده ای تکثیر می یابد . از دیگر امکانات این رسانه « نظر سنجی و نظر خواهی» از مخاطبان یک مطلب است که در سایت ها و وبلاگ ها به اشکال مختلف این امکان برای مخاطبان فراهم شده است . comment یا نظر خواهی، نوشته هایی است که در هر لحظه می تواند از طرف یک بازدید کننده در محل مخصوص خود نوشته و منتشر شود و در این فرآیند مدیر و مسئول سایت هیچ گونه اطلاعی از درج مطلب توسط مخاطب ندارد تا خود نیز مانند یک بازدید کننده با مراجعه به سایت از نوشته شدن مطلب در قسمت نظر خواهی آگاه شود و در صورت لزوم نسبت به حذف آن اقدام کند. حال در فاصله زمانی نوشته شدن یک مطلب توسط بازدید کننده از سایت تا اطلاع مدیرسایت از این موضوع فاصله زمانی چند ساعته ای پیش خواهد آمد تا اگر نوشته مورد نظر بر خلاف ادب و احترام بود نسبت به حذف آن اقدام شود. لذا یا باید به کل بخش نظر خواهی در یک سایت وجود نداشته باشد . ( ساده ترین راه ) و یا اگر مطلبی در بخش نظر خواهی نوشته شد دیگر بازدید کنند گان به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند که آن سایت و مدیر سایت تا مدت زمانی ( حداکثر ۲۴ ساعت ) هیچ گونه مسئولیتی نسبت به آن نوشته ندارند چون از وجود آن بی اطلاع هستند .
این توضیح و راهنمایی به آن خاطر بود که در نظر خواهی که در خصوص جلسات آقای برت در چند مطلب قبل نوشته شده بود جمعی عجولانه انگشت اتهام خود را به سوی ما دراز کرده و با کم لطفی بی ادبی مخاطبی دیگر را به حساب ما گذاشتند !
همین موضوع نیز موجب شده بود تا در جلسه امروز هیئت داوران دو سالانه سوء تفاهم غیر قابل توضیحی بین دبیر محترم دو سالانه و آقای تهرانی مدیر محترم سایت کارگاه به وجود آید که جای تاسف بسیار داشت .
البته ای کاش عکاسی ما آنقدر مودب و محترم و منتقی بود تا شاهد این همه توهین و بی ادبی در نظر خواهی ها نبودیم و مجبور به بستن نظر خواهی نمی شدیم اما افسوس که چنین نیست و به جای بحث و نقد حرفه ای شاهد چنین حرمت شکنی هایی هستیم .