ابتدا متن زیر را که در ستون شما همشهری ایرانشهر دیروز به چاپ رسیده بخوانید:
—————————————————————————
چند اسم جامانده
درباره عکاس های انقلاب گزارش جالبی داشتید، اما چند اسم جامانده است، از جمله عزیزالله نعیمی، مرحوم محمد عقیلی، صمد قاسمی، محمد گل جامجو، محسن حقیقت، حسن جلیلیان و رسول پیامی، شایسته بود نامی از آنها می آمد.
توضیح: علاوه بر این، یادداشتی که ذیل گزارش بلند حافظان حقیقت به چاپ رسیده بود، برداشت آزادی بود از تحقیقات افشین شاهرودی که بدین وسیله از بابت درج نکردن نام ایشان پوزش می طلبیم.
—————————————————————————-

در مورد اسامی عکاسان انقلاب اگر قرار بر تاریخ نگاری عکاسی باشد که اسامی بیشتر است. در اینجا قصد ارزیابی آن را نداریم ولی برای نام بردن از افرادی که در آن روزهای پر التهاب عکاسی می کردند باید از آلفرد یعقوب زاده – کاوه کاظمی – محمود کلاری – عباس عطار و … علاوه بر اسامی ذکر شده در مقاله نام برد.

و اما درباره توضیح قضیه از این قرار است که خبرنگار محترم از پروژه تحقیقی که ۱۰ سالی است توسط آقای افشین شاهرودی در ارتباط با تشابهات عکاسی انقلاب ایران و شوروی دنبال می شود مطلع شده و بدون ذکر نام ایشان گزارشی را تنظیم و به چاپ می رساند و وقتی که با اعتراض آقای شاهرودی مواجه می شود ضمن طرح دلایلی سعی در اصلاح آن می شود که در توضیح هم اشتباهی رخ می دهد و عنوان مطلب که ” فرصت تاریخی” است به مطلبی دیگری با عنوان “حافظان حقیقت” که هیچ ارتباطی با آقای شاهرودی و تحقیق ایشان ندارد ارجاع می شود.
احسنت بر این دقت و تعهد حرفه ای !!!

البته این ماجرا به همین جا ختم نمی شود و با توجه به حساسیتی که از آقای شاهرودی نسبت به مسائل حقوق عکس و عکاسان سراغ داریم باید منتظر پیامدهای بعدی هم باشیم.