photobloggies.jpg

با پایان یافتن مهلت انتخاب فتو بلاگ های برتر آرش عاشوری نیا در بخش آفریقا و خاورمیانه و سام جوانروح در سه بخش کانادا، عکاسی خیابانی و بهترین فتوبلاگ سال رتبه اول را کسب نمودند.

در برپایی این مسابقه چند نکته قابل تامل بود که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

۱- هنوز عکاسان ایرانی با کار کردهای موفق و موثر رسانه های آنلاینِ وبلاگ و فتو بلاگ بیگانه هستند و هیچ تناسبی بین تعداد عکاسان ایرانی و فتو بلاگ های آنها در اینترنت مشاهده نمی شود.
اگر با صرف اندکی صبر و حوصله نگاهی دقیق و عمیق به عکس های فتوبلاگ های برگزیده و کاندید شده در این مسابقه داشته باشید خواهید دید که همگی آنها با ساختاری بسیار ساده به ارائه روزانه عکس های خود با نگاه و سبک مشخص می پردازند.
در دنیای امروز فتوبلاگ ها با به تصویر کشیدن موضوعات متعدد و متنوع با نگاهی کاملا” شخصی و بدون دخالت نظر صاحبان جراید و نشریات و رسانه ها معنا و مفهوم تازه ای از عکس و عکاسی را ارائه می نمایند. فتوبلاگ ها با روندی رو به رشد در اقصی نقاط دنیا بی هیچ واسطه ای تصاویری بکر و ناب از نگاه عکاس را در معرض دید ما قرار می دهد. پیدایش این رسانه جدید در حیطه عکاسی ضرورت توجه عکاسان ایرانی را از یک سو و اساتید و دانشجویان عکاسی را از سوی دیگر طلب می کند تا با بررسی تاثیر و کارکرد فتوبلاگ به عنوان یک رسانه تصویری بی واسطه با گستره جهانی به شیوه تازه ای در بیان توان تصویری عکاسان ایرانی در عرصه بین المللی پرداخته شود.

۲-برگزار کنندگان این مسابقه در تقسیم بندی منطقه ای خود خاورمیانه را با قاره افریقا در یک گروه قرار داده اند که جای اعتراض دارد. ما معتقدیم عکاسی ایران می تواند یک بخش مستقل را در این جایزه به خود اختصاص دهد.

۳-از ۲۵ بخش این مسابقه در ۲۱ بخش جوایز متنوعی به برگزیدگان اهداء می شود. بخش آفریقا و خاورمیانه و سه بخش دیگر بی جایزه هستند! سایت عکاسی با طرح این موضوع برای شرکت های محصولات عکاسی در ایران امیدوار است در سال آینده ضمن رایزنی با برگزار کنندگان این مسابقه برای ایجاد یک بخش مستقل برای ایران جوایز متنوع و ارزنده ای به برگزیدگان ایرانی اهداء شود.

۴- سایت عکاسی با حمایت از راه اندازی و فعال نمودن فتوبلاگ فعال توسط عکاسان ایرانی آمادگی کامل خود را جهت آماده سازی و پشتیبانی فنی و آموزش عکاسان ایرانی اعلام می دارد.

فتو بلاگ کسوف – آرش عاشوری نیا
فتو بلاگ جیره روزانه – سام جوانروح
در همین مورد – پندار