بین الملل- شهر هامبورگ آلمان از ۲۵ فروردین سال جاری میزبان سومین سه سالانه عکس آلمان است. این جشنواره به منظور بزرگداشت هنر عکاسی و پرداختن به اهمیت آن، برگزار شده است.
در این دوره ۸۴ مرکز از کل موزه ها و موسسات هنری شهر هامبورگ- پایتخت عکاسی آلمان- در بیش از ۱۰۰ گالری، عکسهای شرکت کننده در این سه سالانه را با عنوان ” The Archive Of Precence”به نمایش گذاشته اند. در مدت برگزاری و درحاشیه این سه سالانه، میزگردها، بیانیه ها، کارگاههای آموزشی و سمینارهایی با حضور عکاسان شرکت کننده و اساتید این هنر نیزبرگزار گردیده است.
سه سالانه عکس آلمان۲۰۰۵، به عکسهای آرشیوی پرداخته است. جشنواره قبلی که در سال ۲۰۰۲ برگزارشد، با موفقیت چشمگیری روبرو شد. عکسهای به نمایش در آمده این مجموعه بدون احتساب میهمانان میزگردهاو دیگر مدعوین، در معرض دید بیش از ۲۰۰.۰۰۰ بیننده قرار گرفته بود.
از جمله عکاسانی که آثار آنها در بین آثار نمایش داده شده حضور دارند، میتوان بهLillian Bassman, PeterThomann,Ursula Schulz-Dornburg, Rainer Fetting, Sven Jacobsen و Erich Salomon اشاره کرد.
آنچه در نمایشگاه ها و سمینارهای سه سالانه ۲۰۰۵بسیار مورد توجه قرارداده شده و بسیار به آن پرداخته شده، اهمیت دادن و حمایت از عکسها به عنوان بخشی ماندگار در حافظه جهان است. عکسهایی که در آرشیو ها هستند یا قرار است که در آرشیوها قرارگیرند. آرشیوها یی که در ذهن افراد برای عکسها باز شده یک زباله دانی نیست، حتی بیشتر از منابع تحقیقی و موضوعات آکادمیک، به عنوان یک مرجع، عمل می کند. این فستیوال به اینکه تا چه حد عکسهای چاپ شده محفاظت می شوند و وقتی که عکسی پاک می شود چه اطلاعاتی از دست میرود و اینکه آیا آرشیو هایی اینگونه بدون ضوابط کیفی و ارزشی، تنها محلی برای نگهداری عکسها به شمار می روند می پردازد.
این نمایشگاه و رویدادهای مربوط به این سه سالانه در پی ایجاد نگاه های متفاوت و پرداختن به معانی مختلف آرشیو است. آرشیو به عنوان یک مجموعه، یک خاطره، یا ردپا… .
سومین سه سالانه عکس آلمان که با حمایت بنیاد فرهنگی ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius آلمان، از حامیان فرهنگ و هنر در هامبورگ، برگزار شده، تا ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

Archive-of-the-precence.jpg