نشست خبری – مطبوعاتی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران سه شنبه ۳/۵/۱۳۸۴ ساعت ۱۰:۳۰ در اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلام به ریاست مجتبی آقایی (مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی و عضو هیأت مؤسس این انجمن) و با حضور هومن صدر و یدالله ولی زاده از اعضای هیأت مؤسس انجمن و جمعی از خبرنگاران رسانه ها تشکیل شد.
در ابتدای این نشست آقایی با تعریف حوزه های تبلیغات بازرگانی کشور، علل تشکیل این انجمن را شرح داد. آقایی گفت: اعضای هیأت مؤسس این انجمن آقایان مجتبی آقایی، فرهود حقی، ناصر براهیمی، ابراهیم خادم بیات، علی رییس شقاقی، محمد مهدی رحیمیان، عباس نصرالله قرابی، محمد غفوری، داریوش کیانی، فرزاد هاشمی، مسعود معصومی، یدالله ولی زاده، رضا نور بختیار، بهنام منادی زاده و هومن صدر هستند که قرار است بعد از تشکیل مجمع عمومی و انتخابات ۵ نفر از اعضای اصلی انجمن به عنوان هیأت رییسه انتخاب شوند. آقایی ضمن اعلام افتتاح اولین نمایشگاه عکس این انجمن از تاریخ ۵ تا ۱۲ مرداد در فرهنگسرای نیاوران، گفت: هیأت مؤسس ۱۱۸ عکس از ۷۹ عکاس را از میان ۲۱۴ متقاضی برای شرکت در نمایشگاه انتخاب کرده اند که از بهترین های هنر عکاسی در زمینه ی تبلیغات صنعتی و معماری هستند و حدود ۷۰ درصد آنها متعلق به عکاسان زیر۳۰ سال است. وی در ادامه گفت: تمام این عکسها بر اساس اساسنامه و نظر کمیته فنی انتخاب شده است.
در ادامه وی برنامه های نمایشگاه را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱-مراسم اعلام موجودیت با حضور مدیران فرهنگی و تبلیغات بازرگانی کشور و هنرمندان عکاس در روز چهارشنبه ۵/۵/۱۳۸۴ در ساعت ۱۶ .
۲-افتتاح نمایشگاه عکسهای صنعتی و تبلیغاتی کشور در همان روز ساعت ۱۷ .
۳-برگزاری سمینار بررسی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ایران در روز دوشنبه۱۰/۵/۱۳۸۴ در دو نشست. سخنرانان نشست اول آقایان بهنام منادی زاده، ایرج زرگامی و داریوش کیانی هستند. نشست اول با عنوان فرصتها و تهدیدها در عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و معماری از ساعت ۱۷تا۱۸ انجام می شود. سخنرانان نشست دوم آقایان هومن صدر، محمد غفاری و فرهود حقی هستند. نشست دوم با عنوان بررسی نظام آموزش عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و معماری از ساعت ۱۸تا ۱۹ انجام می شود.
این جلسه ساعت ۱۲به پایان رسد.