khatami.jpg

عکس:امیرخلوصی

برپایی نمایشگاه عکس هشت سال با خاتمی اگر چه بسیار دیر و با عجله برگزار شد اما با بازتابهای خوب و موفقی ادامه یافت حضور سید محمد خاتمی در روز گذشته و بلافاصله یک روز پس از پایان دوران ریاست جمهوری در این نمایشگاه بدون تشریفات همیشگی و برخورد صمیمانه وی با عکاسان روز خاطره انگیزی را برای عکاسان خبری و مطبوعاتی رغم زد. اگر چه سید محمد خاتمی دیگر رئیس جمهور نیست اما به ظاهر او همیشه سوژه قابل توجه و متمایزی برای عکاسان خبری خواهد بود خصوصا” که از این پس محدودیت های امنیتی هم در میان نیست و امکان ارتباط نزدیک تر فراهم است.

برنامه روز گذشته و حضور سیدمحمدخاتمی در نمایشگاه هشت سال با خاتمی که با کوشش و تلاش جمعی از عکاسان خبری و با حمایت تعدادی از خبرگزاری ها برگزار شد یک بار دیگر جای خالی تشکلهای صنفی عکاسی را یادآوری می کند. بازدید دیروز می توانست به یک مراسم باشکوه صنفی از سوی جامعه عکاسی و یا حداقل از سوی عکاسان خبری و مطبوعاتی کشور برای بدرقه سیدمحمدخاتمی تبدیل شود ولی نبود تشکل فراگیر، منسجم و فعال همیشه مانع از حضور موثر و به هنگام در چنین مواقعی بوده است.

نمایشگاه هشت سال با خاتمی به هر ترتیب برگزار شد و با همه تعجیل ها و زمان کوتاه جمع آوری آثار با بازتاب گسترده ای روبرو شد. اگر چه خاتمی و عکس های موفقی که توسط عکاسان خبری ایران در طول هشت سال ریاست جمهوری وی گرفته شده بود شایسته نمایشگاهی برنامه ریزی شده و جامع تر بود.

عکس های بازدید دیروز :

فارس – ساتیار امامی یک

ایلنا – محمد خیر خواه یکدوسه

ایسنا – امیر خلوصی یکدو

وبلاگ حسن سربخشیان

فتوبلاگ سامان اقوامی

فتوبلاگ امیر خلوصی

گزارش بی بی سی