دیروز سایت خانه عکاسان در خبری کوتاه تغیر مدیریت خانه عکاسان ایران را منتشر کرد.

پس از یک دوره طولانی یازده ساله مدیریت احمد ناطقی بر خانه عکاسان ایران از بدو تاسیس تاکنون شاید این خبر تا حدی غیر منتظره باشد.

در این جا قصد آن نیست تا به بررسی عملکرد کارنامه خانه عکاسان ایران و دلایل استعفا احمد ناطقی بپردازیم و با خسته نباشید به ناطقی و آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید خانه عکاسان ایران امیدواریم که این تنها مرکز با سابقه و معتبر عکاسی ایران آنگونه که شایسته نامش است به معنی واقعی خانه عکاسان ایران باشد و بتوان در فضایی صمیمی به رشد و اعتلای هنر عکاسی ایران پرداخت.

مجید ناگهی از همکاران سابق خانه عکاسان در یادداشتی انتصاب مدیریت جدید را نکته مهم و حساسیت برانگیز تلقی کرد و وعده داده است در این خصوص توضیحاتی بیشتر دهد.

به هر حال باید صبر کرد و به آینده تحولات خانه عکاسان ایران امیدوار بود. یکی از مشکلات این مجموعه که همیشه زمزمه های آن را در گوشه و کنار شنیدم عدم تعامل و همکاری مدیران ارشد حوره هنری با خانه عکاسان ایران بوده است که این موضوع نیز به عنوان یکی از عمده دلایل استعفا ناطقی مطرح است.

امید است با ایجاد فضای تفاهم در میان مدیران حوزه هنری و خانه عکاسان فضای مورد انتظار جامعه عکاسی از این مجموعه ایجاد شود. سایت عکاسی آمادگی خود را برای انعکاس نظرات کارشناسی در خصوص عملکرد سالهای گذشته خانه عکاسان ایران و توقعات و انتظارات جامعه عکاسی از این مرکز را اعلام می دارد. منتظر نظرات و دیدگاه های شما هستیم.