در طی سال های اخیر علی رغم افزایش فارغ التحصیلان عکاسی توجه ای به آشنایی با عکاسان و عکاسی معاصر در جهان نشده است و دامنه اطلاعات بسیاری از هنرجویان و دانشجویان عکاسی در سطح عکاسان متأخری چون: انسل آدامز – هنری کارتیه برسون – ریچارد اودون و … باقی مانده است. این معضل در ابتدا به ساختار پر اشتباه نظام آموزش هنر و عکاسی باز می گردد و در ادامه به بی تقاوتی و بی علاقه گی هنرجویان و دانشجویان عکاسی، که هیچ وقت چاره ای برای آن اندیشه نشده است.

سایت عکاسی از این پس سعی دارد با معرفی و مرور آثار عکاسان مطرح و جریان ساز معاصر دنیا توجه مخاطبان و علاقه مندان عکاسی را بیش از پیش به روند جریان های معاصر عکاسی دنیا در شاخه های مختلف جلب نماید.
شناخت عکاسان مطرح و صاحب سبک که با نگاه خاص خود به موضوع، جریان تازه ای را در عکاسی پایه گذاری می کنند می تواند کمک زیادی به رشد و فعالیت هر چه بیشتر عکاسان کند و شاید در مقام مقایسه از ادعاهای کاذب برخی مدعیان بکاهد.

در بخش معرفی عکاس این هفته یکی از عکاسان خبری و مستند اجتماعی مطرح و معاصر به نام اد کاشی (Ed Kashi) معرفی شده است. او که از فارغ التحصیلان دانشگاه سیراکوز امریکاست، تاکنون چندین جایزه ی بین المللی دریافت کرده و بسیاری از عکاسان مطرح چون اریک گریگوریان از شاگردان او بوده است.


معرفی عکاس: اد کاشی (Ed Kashi)