با سلام ‏
احتراماً، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌هایی که در جهت حفظ حقوق مادی و معنوی عکاسان صورت ‏می‌گیرد و با احترام به همکار ارجمندمان جناب آقای بهروز مهری، ذکر نکاتی چند را خالی از فایده ‏نمی‌بینیم.‏
نخست این‌که ایراد وارده از سوی ایشان کاملاً وارد است اما پیشنهاد می‌کنم همکاران ارجمندمان برای ‏یکبار هم شده، روزنامه سرمایه را ورق زنند و به منابع عکس‌ها که حتماً در کنار آن‌ها قید می‌شود دقت ‏فرمایند، وسواس روزنامه سرمایه به اندازه‌ای است که حتماً نام عکاسان و حتی سایت‌های گمنام داخلی و ‏خارجی را نیز قید می‌کند. روزنامه سرمایه جز معدود روزنامه‌های این کشور است که با دقت و حساسیت ‏وافر در حفظ حریم کاری و احترام به حقوق معنوی عکاسان محترم میکوشد و در حد توان خود، در مسیر ‏احترام به حقوق این قشر شریف گام برمی‌دارد.‏
کافی است آقای مهری و دوستان ارجمندمان نگاهی به صفحه هشت روزنامه سرمایه همان روز که ‏عکسی کامل از خانم پری زنگنه در آن چاپ شده است بیاندازند تا منبع عکس با نام ‏www.negah.dehsh.com‏ روشن شود.‏
اما ایراد یاد شده توسط ایشان ناظر بر این محدودیت فنی و تعریف گرافیکی است که روزنامه سرمایه ‏برای عکس‌های دوربر، به لحاظ استفاده از بخشی از عکس، با آن روبه‌رو است و از این رو، منبع و عنوان ‏ذکر نمی‌شود، چرا که معمولاً عکس دوربر به صورت کامل در صفحه مربوطه با ذکر نام عکاس یا منبع ‏عکس آورده می‌شود.‏
از این رو می‌توان گفت، مورد یاد شده تا حدودی استثنا محسوب می‌شود.‏
در خاتمه، ضمن پوزش مجدد از عکاس گرانقدر جناب آقای بهروز مهری، سایت عکاسی را به ‏پرهیز از شتاب‌زدگی در داوری و تقویت نکات احتمالی مثبتی که در کارنامه همکاران روزنامه سرمایه و ‏سایر نشریات، به ویژه در ذکر منابع کار شده و احترام به حقوق معنوی اثر وجود دارد، فرامی‌خوانیم.‏
دوستان عزیز، استفاده از واژه سارقان فرهنگی نما و …، با ادبیات قابل احترام ژورنالیستی و روابطی ‏که در دورن خانواده عکاسی ایران وجود دارد، همخوانی چندانی ندارد.‏


با احترام، حامد نوری
دبیر سرویس عکس روزنامه سرمایه

سایت عکاسی از پاسخ سریع دبیر سرویس عکس روزنامه سرمایه متشکر است.