عضویت

چرا باید ثبت نام کنیم؟
اگر در سایت عضو شوید، می‌توانید از تمامی امکانات کاربران معمولی استفاده کنید. بدون عضویت امکان مشاهده عکس‌ها در اندازه اصلی و نظردهی به عکاس‌ها را ندارید.

کاربر معمولی چه امکاناتی دارد؟
۱- ارسال روزانه یک عکس در سایت
۲- امکان دریافت نظر دیگر اعضاء درباره عکس ارسالی
۳- امکان دریافت امتیاز از اعضاء برای عکس ارسالی
۴- مشاهده عکس اعضاء در ابعاد بزرگ
۵- امکان نظر دهی به عکس اعضاء
۶- امکان امتیاز دهی به عکس اعضاء
۷- امکان پیگیری فعالیت‌های یک عکاس خاص
۸- تعریف فهرستی از عکس‌های مورد علاقه


کاربر طلایی چه امکاناتی دارد؟
علاوه بر امکانات کاربران معمولی
۱- امکان ارسال روزانه سه عکس در سایت
۲- امکان جستجو در گالری


چگونه در سایت عضو شویم؟
برای عضویت در سایت، لازم است که قوانین فعالیت در سایت را به دقت مطالعه و در صورت پذیرفتن تعهدنامه، فرم عضویت را پرکنید، بعد از پرکردن فرم، ایمیلی برای شما ارسال می شود که با استفاده از اطلاعات آن ایمیل می‌توانید اکانت خود را فعال کنید، با توجه به اینکه بعضی از سرویس دهندگان ایمیل از spam filter استفاده می کنند، حتما فولدر مربوط به spam یا bulk mail را کنترل کنید. در صورت فعال نکردن اکانت، نمی توانید وارد سایت شوید.
پس از فعال کردن اکانت می توانید اطلاعات خود را در بخش پروفایل تغییر دهید.


چگونه می توان کاربر طلایی شد؟
فعلا تا رسیدن گالری به سطح فعالیت مطلوب، کاربران طلایی با توجه به میزان فعالیت و مشارکت اعضا در فروم عکاسی توسط مدیران تعیین می‌شوند و تعدادی از اعضا قدیمی نیز که در مراحل راه اندازی و تست گالری مشارکت داشته‌اند، به عنوان قدردانی کاربر طلایی شده‌اند. ولی پس از رسیدن گالری به حجم فعالیت و اعضا مناسب، کاربران طلایی بر اساس امتیاز، مشارکت و کیفیت عکس‌های ارسالی تعیین خواهند شد.

ارسال عکس

روزانه چند عکس می توان ارسال کرد؟
روزانه کاربر معمولی، یک عکس و کاربر طلایی سه عکس می‌تواند ارسال کند.

دسته‌بندی‌های سایت چگونه است؟
این دسته‌بندی‌ها توسط مدیر سایت، به منظور طبقه بندی بهتر عکس‌ها ایجاد شده است. هنگامی که عکسی را ارسال می‌کنید، باید حداقل یک و حداکثر سه دسته را برای عکس خود انتخاب کنید.

دسته‌بندی‌های کاربر به چه صورت است؟
کاربران می توانند، به تعداد دلخواه، برای خود گالری ایجاد کنند، سپس تصاویر خود را در این گالری‌ها دسته‌بندی کنند. این دسته‌بندی‌ها فقط در پروفایل کاربر دیده می‌شود و برای دسترسی به آنها، باید پروفایل کاربر را مشاهده کرد. کاربران دیگر می‌توانند عکس‌های یک کاربر را بر اساس دسته‌بندی‌های او مشاهده کنند.

جایزه امتیاز بالا چیست؟
در صورتی که کاربری، ۱۵ امتیاز در یک شبانه روز بگیرد، به عنوان جایزه می‌تواند یک عکس اضافی ارسال کند. این جایزه از زمان دریافت، فقط به مدت ۲۴ ساعت قابل استفاده است و بعد از آن، از بین می رود.

مبنای محاسبه ۲۴ ساعت از چه زمانی است؟
مبنای این محاسبه، ساعت ۱۲ نیمه شب است و در این ساعت تمامی دسترسی ها به حالت اولیه باز می گردد، به عنوان مثال کاربر عادی می تواند قبل از ۱۲ نیمه شب، یک عکس ارسال کند و اجازه ارسال عکس بعدی را بعد از ساعت ۱۲ شب خواهد داشت.

عکس‌های صفحه اول بر اساس چه معیاری نمایش داده می‌شوند؟
در صفحه اول عکسهایی که در بین جدیدترین ۵۰ عکس ارسال شده، بالاترین امتیاز را دارند، به ترتیب امتیازها نشان داده می‌شوند. با افزایش فعالیت گالری، تعداد عکسهایی که انتخاب از بین آنها صورت می‌گیرد بیشتر خواهد شد.

عکسهای نمایش گالری بر چه اساسی مرتب شده اند؟
در بخش نمایش گالری، در حالت پیش فرض، عکسها بر اساس زمان ارسال مرتب شده‌اند و همواره جدیدترین عکس‌ها در ابتدای لیست قرار دارند. ولی کاربران می‌توانند با استفاده از لینک‌های بالای صفحه، عکس‌ها را بر اساس ترتیب‌های دیگری مانند بیشترین یا کمترین امتیاز، نظرات، بازدید و علاقمندی نیز مشاهده کنند.

امتیازها

امتیاز کاربر چگونه محاسبه می شود؟
کاربران دو نوع امتیاز می‌گیرند. یکی امتیازی است که از دیگر اعضاء برای عکسی که ارسال کرده‌اند دریافت می‌کنند و دیگر امتیازی است که برای نظر دادن به عکس دیگر اعضاء به آنها اعطا می‌شود. مجموع این دو امتیاز امتیاز کلی کاربر را تعیین می‌کند.

راه‌های امتیاز گرفتن چیست؟
در این حالت‌ها به کاربر امتیاز تعلق می‌گیرد:
۱- دیگر کاربران، به عکس کاربر امتیاز بدهند که این امتیاز می‌تواند از ۳- تا ۳+ باشد.
۲- دیگر کاربران، نظر کاربر درباره یک عکس را مفید ارزیابی کنند که در این صورت یک امتیاز به کاربر داده می‌شود.
۳- کاربر، اولین نظر را به یک عکس بدهد که در این صورت بدون نیاز به مفید ارزیابی شدن نظر، سه امتیاز به عنوان جایزه اولین نظر دهنده کسب می کند.


امتیاز عکس چگونه محاسبه می شود؟
هنگامی که کاربران برای عکسی نظر می‌نویسند، بر اساس معیارهایی که برای یک عکس خوب در دسته تعیین شده در نظر دارند به عکس امتیاز هم می‌دهند. این امتیاز در بازه ۳- تا ۳+ قرار دارد. کاربر نمی‌تواند به عکس خودش امتیاز بدهد و به هر عکس فقط یک بار می‌تواند نظر دهد. امتیاز داده شده، توسط دیگر کاربران سایت نیز قابل مشاهده خواهد بود.

نظردهی

منظور از مفید بودن در نظرها چیست؟
هنگامی که یک کاربر به عکسی نظر می‌دهد، دیگر کاربران می‌توانند متناسب به کیفیت نظر و درستی یا نادرستی نظر، آن را مثبت یا منفی ارزیابی کنند. این امتیاز، در امتیاز کلی کاربر اعمال می شود (مثبت، یک امتیاز مثبت و منفی، یک امتیاز منفی دارد).

در هنگام نظر دادن، منظور از امتیاز چیست؟
امتیازی که در هنگام نظردهی، تعیین می‌شود، در واقع امتیازی است که به عکس داده می‌شود. هر کاربر بیشتر از یک بار نمی‌تواند به هر عکس امتیاز دهد، ولی به تعداد نامحدود می‌تواند نظر دهد.

معیار امتیازات داده شده به یک عکس چیست؟
می‌توانید هنگام امتیازدهی به عکس‌ها امتیاز خود را بر اساس الگوی زیر انتخاب کنید.
+۳: عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است.
+۲: عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد.
+۱: در کل تلاش خوبی توسط عکاس انجام شده ولی نیاز به اصلاح و بهبود دارد.
-۱: عکس غیرفنی و بدون انگیزه است.
-۲: دارای اشکالات تکنیکی جدی و بدیهی است.
-۳: عکس از هر نظر نامناسب و غیر قابل قبول است.


در چه صورت امتیاز نظر ثبت می شود؟
برای ترغیب کاربران به نوشتن نظر در مورد عکس‌ها و بسنده نکردن به امتیاز دادن، تنها در صورتی که نظر نوشته شده بیشتر از ۱۰۰ حرف باشد، امتیاز داده شده به عکس تعلق خواهد گرفت و برای کاربر امتیاز نظردهی در نظر گرفته می‌شود. اگر تعداد حروف کمتر از ۱۰۰ حرف باشد، فقط نظر در سیستم ثبت می شود و امتیازی به عکس و نظر دهنده تعلق نمی‌گیرد.

منظور از ” علاقمندی ها ” چیست؟
با استفاده از آیکونی که در زیر هر عکس وجود دارد، می‌توان عکس را به فهرست علاقمندی‌های کاربر اضافه کرد. هر کاربر لیست علاقمندی‌های مخصوص به خود را دارد و می تواند این تصاویر را در صفحه مخصوص خودش مشاهده کند.

چگونه می توان عکسی را به علاقمندی‌ها اضافه کرد؟
با استفاده از آیکونی که در زیر هر تصویر وجود دارد، می توان عکس را به فهرست عکس‌های مورد علاقه خود اضافه کرد.

منظور از ” تعقیبات” چیست؟
در صورتی که مایل به پیگیری فعالیت‌های یک عکاس خاص هستید می‌توانید از این بخش استفاده کنید، پس از اضافه کردن نام عکاس به فهرست، در صورتی که عکاس مورد علاقه شما، تصویر جدید در سایت قرار دهد، برای شما ایمیلی ارسال می‌شود.

منظور از “فعال” و ” غیر فعال” در مشخصات عکس چیست؟
در صورتی که عکسی را غیر فعال کنید، دیگر کاربران سایت مقدور نخواهد بود که سایز کامل عکس را ببینند و فقط عکس را به صورت thumbnail مشاهده خواهند کرد. همچنین اگر عکسی غیرفعال شود، دیگر امتیاز هایی که کاربران به آن عکس می‌دهند، محسوب نمی‌شود و همچنین این عکس در نتایج جستجو مشاهده نمی‌شود.


گالری عکس سایت عکاسی