گزارش اختصاصی: عصر دیروز در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه عکس خبری سوره، برندگان این مسابقه اعلام شدند.
در ابتدای این مراسم که از ساعت ۱۶:۳۰ عصر در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد، بعد از پخش کلیپی از شهدای حادثه سقوط هواپیمای C-130، رسول اولیا زاده، مدیر خانه عکاسان ایران سخنرانی کرد. او در صحبت‌های خود گفت: سال گذشته قول راه‌اندازی آژانس عکسی را با هدف رسیدگی به حقوق مادی و معنوی دادم و خوشحالم که با گذشت یک‌سال آن هدف انجام شده و در حال حاضر نه تنها آژانس عکس اعتبار پیدا کرده، بلکه موفق شدیم اولین مسابقه عکس خبری را نیز برگزار کنیم. امروز اعلام می‌کنم که در سال‌های آینده بعد از برگزاری دوره‌های بعدی، این مسابقه را بین‌المللی نیز می‌کنیم.
با پایان سخنرانی رسول اولیا زاده، نماهنگی از داوری مسابقه عکس خبری سوره پخش شد و بعد از آن محمد قدمعلی، مدیر مسابقات خانه عکاسان ایران، بیانیه خانه عکاسان را درباره نخستین مسابقه عکس خبری سوره خواند و بعد از او حسن سربخشیان، دبیر جایزه، پشت تریبون آمد.
سربخشیان با گلایه از وضعیت بد فرهنگی جامعه ما گفت: در این مراسم تعدادی از عکاسان ایران جمع شده‌اند تا از خودشان تقدیر کنند که این مساله مربوط به وضعیت بد فرهنگی جامعه ماست. ضرورت دارد حرفه‌ای‌تر شویم و این مسابقات را در حد استانداردهای بین‌المللی برگزار کنیم. امیدوارم دوره بیستم این مسابقه هم با هر عنوانی در آینده برگزار شود.
بعد از سخنان دبیر مسابقه، دکتر حسین قندی، یکی از اعضای هیئت داوران، بیانیه داوران را قرائت کرد. قندی در جایی از صحبت‌هایش گفت: داوران در زمانی حدود هشت ساعت داوری کردند. با توجه به این که عنصر حرکت در این گونه عکس بیشتر است لازم است عکاسان با نگاهی به حرکت، تامل و تعمق عکس را بالا ببرنند.
با پایان سخنرانی‌ها، جایزه ویژه شهید سعید جانبزرگی شامل تندیس مسابقه و ۸ سکه بهارآزادی به اشرف‌السادات طباطبایی‌نسب برای مجموعه‌عکس زنان حوزه علمیه تعلق گرفت. مهدی قاسمی، مصطفا حق‌گو و حسین فاطمی برگزیدگان اول تا سوم هستند که به هرکدام به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ سکه بهار آزادی اهدا شد.
در پایان این مراسم، عکاسان برگزیده، هیئت داوران و خانواده‌ شهدای حادثه سقوط هواپیمای C-130 به همراه مسئولان حوزه هنری و خانه عکاسان عکس یادگاری گرفتند.