خانه‌ موزه «مکرمه قنبری» اردیبهشت‌ماه سال ۸۸ نخستین جشنواره‌ هنرمندان خودآموخته ایران را، در دو بخش پژوهشی و نمایشگاهی، برگزار می‌کند.
دبیرخانه این جشنواره که هم اینک فراخوان آن منتشر شده، در نگارخانه «دی» مستقر است و حمید سوری، ع. پاشایی، فریال سلحشور، علی بلبلی و بهنام کامرانی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره را تشکیل می‌دهند.
بخش نمایشگاهی این جشنواره در حوزه‌هایی هم‌ چون عکاسی، حجم، موسیقی، نقاشی و دیگر هنرهای کاربردی آماده پذیرش آثار است. این بخش بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه در روستای «دریکنده» بابل برگزار می‌شود و از میان شرکت کنندگان یک یا دو هنرمند برگزیده معرفی خواهند شد.
اما بخش پژوهشی، پانزدهم اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به حضور در این بخش می‌توانند مقالات خود را با موضوعاتی چون «معرفی هنرمندان برجسته خودآموخته‌ ایران و جهان» ، «ضرورت بررسی و پرداخت جداگانه به هنر خودآموختگان»، «کند‌کاوی در تعریف هنر خوآموخته، و …»، «توصیف و تحلیل جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویداد‌های خودآموخته در جهان»، «بررسی موتیف‌های آثار مکرمه قنبری و خوانش روانشناختی آنها» و … تا ۲۵ فروردین‌ماه به دبیرخانه ارائه دهند و یا به آدرس Info@selftaughtartfest.com و یا selftaughtartfest@yahoo.com ارسال کنند.
این آثار را «ع. پاشایی»، «حمید سوری» و «بهنام کامرانی» بررسی می‌کنند و برترین‌ها در بخش پژوهشی ارایه خواهند شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با نگارخانه دی به شماره ۲۲۲۸۵۲۹۹ تماس حاصل کنند.