آرمان استپانیان دبیر بخش عکس نمایشگاه هنرمندان معاصر نوگرای ارامنه از ارائه گنجینه‌ای ارزشمند از ۶ دهه عکاسی حرفه‌ای ایران که حاصل کار ده‌ها عکاس ارمنی در کشورمان است در این نمایشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا آرمان استپانیان دبیر بخش عکس نمایشگاه هنرمندان نوگرای معاصر ارامنه خبر از ارائه گنجینه‌ای ارزنده از ۶ دهه تاریخ عکاسی حرفه‌ای ایران داد که در شمار آثار عکاسان ارمنی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه بخش این نمایشگاه آثار بیش از ۹۵% عکاسان ارامنه کشورمان را دربرمی‌گیرد خاطرنشان کرد: هنر ارامنه بازتاب یک هویت اصیل قومی است و در کنار آن تبلوری از یگانگی و پیوند ریشه دار و عمیق این قوم با فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد.
وی گفت بخش عکس این نمایشگاه شامل ۲۳۰ عکس از ۴۹ عکاس است که بیش از ۶۰ ساله از دهه ۱۳۲۰ به بعد را پیش چشم می‌گذارد و در انتخاب این آثار کیفیت زیبایی شناسانه آنها به دقت بررسی شده است. وی افزود ارائه آثاری از پیشکسوتان عکاسی ایران همچون ترپانچیان، نیکول فریدنی و سیمون آیوازیان را از ویژگی‌های قابل توجه این نمایشگاه دانست و تأکید کرد: آثار آقای ترپانچیان و فریدنی تصویری از تهران قدیم و ایران قدیم را به نمایش گذاشته است که مجموعه بسیار نفیس و ماندگاری است وی افزود: در آثار راه یافته به نمایشگاه جلوه‌هایی از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پایداری مردم، مقاومت فلسطین و آئین‌هایمذهبی  و مناسک دینی مسلمانان و دیگر ادیان جهان به چشم می‌خورد وی تأکید کرد: در تمامی گرایش‌های عکاسی حرفه‌ای همچون طبیعت، ورزشی، مستند، خبری، خلاقه از  آلفرد یعقوب‌زاده، نیکول فریدنی، قاراپچیان ارائه شده است.
نمایشگاه بزرگ هنر نوگرای معاصر ارامنه در تاریخ ۱۷ آذر ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش خواهد یافت.