سومین کارگاه بزرگ سایت عکاسی با عنوان «خلاقیت در تاریک‌خانه دیجیتال» در روز جمعه بیست و هفتم آذر ۸۸ در تهران برگزار خواهد شد.

لینک‌های زیر را مطالعه کنید:
– کارگاه خلاقیت در تاریکخانه دیجیتال برگزار می‌شود

– درباره کارگاه خلاقیت در تاریک‌خانه دیجیتال

– چند نکته دیگر درباره کارگاه سایت عکاسی

و چند نکته دیگر:
– جهت شرکت در کارگاه نیازی به آوردن هیچ وسیله‌ای از جمله لپ‌تاپ یا دوربین نیست. همراه داشتن لپ‌تاپ یک «پیشنهاد» بود که از سوی عده‌ای یک «ضرورت» برای شرکت در کارگاه تلقی شده است. همانطور که قبلا هم گفته شده در کارگاه فرصت استفاده از لپ‌تاپ نخواهید داشت. وسایل مورد نیاز برای یادداشت تحویل می‌شود.

– برای تداوم آموزش و استفاده حداکثری شرکت کنندگان کارگاه، امکان استفاده از سیستم آموزش آنلاین سایت -که همزمان با برگزاری این کارگاه راه اندازی و معرفی می شود- جهت مرور مطالب فرار کارگاه درنظر گفته شده است تا  شرکت کنندگان بعد از کارگاه بتوانند مطالب را مرور کرده و در خاطر بسپارند.

قبلا در مورد مطالب کارگاه صحبت شده است
. اما برای آشنایی بیشتر با برخی از سرفصل‌هایی که قبلا به آنها اشاره نشده، توجه مخاطبین سایت را به موارد زیر جلب می‌کنیم:

– در مبحث پروسس فایل‌های RAW مطالب مهمی در زمینه نورسنجی در عکاسی RAW و طرز تفسیر هیستوگرام برای تهیه بهترین عکس‌های RAW گفته خواهد شد.

– در مبحث پروسس فایل‌های RAW علاوه بر نرم‌افزار Adobe Camera RAW در مورد نرم‌افزار پیشرفته Phaseone Capture One مطالبی ذکر خواهد شد، خصوصیات برجسته آن بیان شده و برای کسانی که می‌خواهند به طور همزمان از ۳ نرم‌افزار لایت روم، فتوشاپ و کپچر وان استفاده کنند، راه حل عملی ارائه خواهد شد.

– در مبحث پروسس فایل‌های RAW بخشی با عنوان پروسس پرتره در فرمت RAW بیان می‌شود که در آن روش پروسس غیر تخریبی عکس‌های پرتره در محیط مبدل RAW توضیح داده می‌شود.

– در مبحث تون و کنتراست، نورسنجی مدرن و تفاوت آن با نورسنحی نگاتیو شرح داده می‌شود.

کاربردهای پیشرفته کنتراست و انواع کنتراست در عکس به صورت عملی بیان می‌شود.

روش آنالیز عکس برای تعیین روش پروسس بررسی خواهد شد.

– طرز اعمال انواع کنتراست عکس، برای تهیه عکس‌های سیاه و سفید حرفه‌ای بیان خواهد شد.

[آخرین فرصت جهت ثبت نام در کارگاه سایت عکاسی]