چهارمین جلسه هیات مدیره انجمن عکاسان ایران روز یکشنبه چهارم بهمن ۸۸ از ساعت ۴.۵ بعد از ظهر درخانه هنرمندان ایران به مدت چهار ساعت و در دو بخش تشکیل شد.در بخش نخست که به منظور قدردانی از زحمات کسانی که در روز برگزاری مجمع عمومی با هیات موسس همکاری کرده و در پیشبرد برنامه های آن روز هیات مذکور را یاری رساندند و در این بخش ازجلسه نیز حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی گردید و پیشنهادات و نظرات آنان در مورد انجمن و فعالیت‌ های اجرایی آن به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در بخش دوم نیز موارد زیر مورد بحث وب ررسی قرار گرفت:

۱ – با توجه به ضرورت پاسخگویی به تماس های اعضاء و همچنین خبررسانی از طریق سایت انجمن که هنوزکامل نشده است، قرار شد تا کامل شدن آن که در دست اقدام است سایت در حد تامین این دو نیاز، فعال شود. لذا ظرف روزهای آینده این امکان فراهم خواهد شد که علاقمندان بتوانند اخبار انجمن را از طریق سایت انجمن دنبال کرده و سئوالات و نظرات خود را نیزاز طریق آن وبا ایمیل با انجمن در میان بگذارند.

۲ – در مورد منشوراخلاقی انجمن، قرار شد که با تهیه پیش نویسی در این خصوص از جلسه ی بعدی موضوع به بحث و بررسی گذاشته شود. این منشور باعث خواهد شد که اعضاء در چارچوب اهداف و فعالیت های انجمن  نسبت به عملکرد خود متعهد باشند.

جهت اطلاع علاقمندان و اعضاء لازم به ذکر است که اقدامات قانونی در جهت اعلام موجودیت رسمی انجمن که به دنبال برگزاری نخستین مجمع عمومی می‌بایست مراحلی را طی کند در دست پی گیری است و به محض حصول نتیجه نسبت به صدور کارت های عضویت اعضاء اقدام خواهد شد.