890717.jpg

تهران به روایت گراناز موسوی، در این ویژه‌نامه عکس‌هایی از ندا اصباح، پولاد جواهر حقیقی، ستوده السادات علوی، علی زنجانی، کیمیا ملکی، ارشاد فتاحیان، آناهیتا نوروزی، آی تای شکیبایی فر، مهسا کریمی، مصیب حنایی و نگار حاجی حسینی در کنار نوشته‌ها و اشعاری از گراناز موسوی – شاعر و فیلمساز-  قرار گرفته است.
موسوی به عنوان دبیر میهمان این ویژه‌نامه در بخشی از مقدمه‌اش بر عکس‌های این مجموعه می‌نویسد: «مجموعه‌ی پیش رو عکس‌های منتخب یک شاعر – فیلم ساز است با محک و معیاری که الزاما از جنس استانداردهای گزینش‌های تخصصی عکاسی نیست. در طی طریق گردآوری و انتخاب این مجموعه، تنها توجیه و بهانه‌ی من برای پذیرفتن این نقش و به پا کردن کفش صاحب نظران عکاسی این بوده که شاید، شاید، این شیوه با نگاهی بینا رشته‌ای به هنر عکاسی، هر چند گذرا و کوتاه  رو به امکانات نامحدود مواجهه با عکس و خوانش آن به مثابه یک متن/اتفاق/روایت پنجره‌ای تازه بگشاید. در این راه، غیر قابل پیش بینی بودن نتیجه‌ی در هم آمیختن شعرهایم با عکس‌ها و گه گاه ساختن قصه‌ی پشت آنها برایم به جذابیت این تجربه اضافه می‌کرد.»
عکس‌های این ویژه‌نامه از میان بیش از پانصد عکس ارسالی مخاطبین دیده انتخاب شده است.  
گراناز موسوی متولد ۱۳۵۲ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته سینما در مقطع دکتری از دانشگاه سیدنی است. از وی تاکنون سه مجموعه شعر در ایران به نام‌های خط خطی روی شب، پابرهنه تا صبح و آوازهای زن بی اجازه و گزیدهای از اشعارش در فرانسه با عنوان "Les Rescapes De La Patience" منتشر شده است.  او در سال ۱۳۸۸ پس از تجربه‌های مختلف سینمایی، نخستین فیلم بلندش را با عنوان «تهران من، حراج» را کارگردانی کرد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره بین‌الملی فیلم تورنتو و همینطور موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش در آمده است.