با آغاز فعالیت مدرسه آنلاین سایت عکاسی و استقبال گسترده مخاطبان و کاربران سایت از درس‌های ارایه شده، کلاس جدید «مبانی عکاسی دیجیتال» معرفی می‌شود.
لازم به یادآوری است دوره‌های آموزشی ارایه شده در مدرسه آنلاین سایت عکاسی محدودیت زمان و مکان ندارد و دانش آموزان در هر زمانی که مایل باشند می‌توانید به درس مراجعه کنند و قسمت‌های مختلف آن را طی کنید. شرکت در آزمون و انجام تکالیف نیز در زمان دلخواه دانش آموز مقدور خواهد بود.
مطالب درسی همواره در دسترس خواهد بود تا در آینده نیز در صورت نیاز بتوان به آنها مراجعه و اِشکالات احتمالی را رفع کرد.

امروزه عکاسی دیجیتال، در حال گسترش و تاثیرگذاری در تمام جنبه‌های زندگی ما است و این تاثیر در حدی است که اکنون گفته می‌شود در سال‌های آینده، بی‌سواد کسی است که عکاسی بلد نباشد. ایجاد امکان عکاسی در بسیاری از وسایل امروزی از تلفن‌های همراه گرفته تا پخش کننده‌های آهنگ و فیلم همراه، لپ‌تاپ‌ها و …، ایجاب می‌کند که برای استفاده بهینه از این وسایل، راه استفاده از امکانات فراوانی را که دوربین‌های دیجیتال در اختیار ما می‌گذارند فرا بگیریم.

هدف این دوره آشنایی تازه واردان به دنیای عکاسی با عکاسی دیجیتال است. در این درس‌ها سعی شده که مهمترین موضوعات مطرح در عکاسی دیجیتال با زبانی ساده و در عین حال مختصر بیان شود تا هم برای تمام علاقمندان در تمام سطوح قابل فهم باشد و هم این که جامع و کامل باشد. در این دوره با تعریف مقدماتی از عکاسی و آشنایی اولیه با ساختار سخت افزاری دوربین دیجیتال، شرکت کنندگان اطلاعات کاملی از دوربین دیجیتال و عکاسی دیجیتال دریافت کرده و سپس مرحله به مرحله و بر اساس نظم و ترتیب خاصی با اصول و مبانی و تعاریف مهم مطرح در دنیای عکاسی دیجیتال آشنا می‌شوند.
در ارایه دوره سعی شده است برای درک بهتر شرکت کنندگان از تصاویر توضیحی زیادی استفاده شود و بیشتر مطالب به صورت تیتروار و بسیار چکیده بیان شود تا علاقمندان با توجه به وقت و فرصت اندک خود، فرصت و حوصله کافی برای استفاده از آنها را داشته باشند.
در بین درس‌ها با استفاده از سوالات و کوییزهای متعدد و نیز از طریق تمرین‌های مطرح شده، هنرآموزان از درک دقیق مطالب مطمئن شده و آموخته‌های خود را می سنجند و در طی دوره چند مرحله باید تکالیفی را به صورت عکس ارسال کنند تا بر اساس آنها و نیز نمرات کوییزها، نمره نهایی هنرآموزان تعیین شود. در این دوره، شرکت کنندگان همواره از راهنمایی‌های خاص مدرس دوره برخوردار خواهند بود و در طی برگزاری هر گونه سوال یا ابهامی باشد از طریق بخش تالار گفتگوی درس یا بخش پرسش و پاسخ‌ها جواب داده خواهد شد. در پایان دوره گواهی دیجیتالی حضور و طی موفقیت آمیز دوره بر اساس عملکرد کاربران در کوییزها و تمرین‌ها برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.