900815_5.gif

به همت کانون عکاسان انجمن سینمای جوانان اصفهان کارگاهی با عنوان «باز‌شناسی یک واژه آشنا در عکاسی: خلاقیت» برگزار خواهد شد.
مدرس این کارگاه «کیارنگ علایی» است و در این کارگاه به سیری که مفهوم خلاقیت در عکاسی در دهه‌های مختلف به خود دیده است، می‌پردازد. وی در توصیف موضوع انتخابی برای این کارگاه می‌گوید: «اکنون و در دوره تجمیع رسانه‌ها تلقی از عکس خلاقه بسیار دشوار می‌نماید و به نظر می‌رسد بیش و پیش از آن‌که پسوند خلاقه، طبقه بندی خاص و قطعی از نوعی از عکاسی را شامل شود به حالتی خاص و ویژه در دیدگاه و تلقی عکاس نسبت به واقعیت مربوط می‌شود. تکرار پسوند خلاقه در توصیف بعضی از عکس‌ها و توجه فراوان جشنواره‌های عکس ایرانی به این موضوع در این سال‌ها، حساسیت آن را دوچندان کرده است.»
در این کارگاه که عصر روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ در سالن آمفی تا‌تر مجتمع فرهنگی، هنری صائب اصفهان برگزار خواهد شد، به سرچشمه‌های خلاقیت در تاریخ عکاسی و تغییر لباس آن در دهه‌های اخیر پرداخته خواهد شد و آثاری از: شادی قدیریان، گوهر دشتی، محمد غزالی، ناتالی نازنین عباسی، فرانک گریسدل، جیمز دولن، آرنو رافائل مینکینن و دیگران مورد نمایش و تحلیل قرار خواهد گرفت.