چهارمین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی Levallois که از ۱۳ آبان‌ماه در شهر Levallois واقع در حومه‌ی پاریس گشایش یافته بزودی با برگزاری مراسم اختتامیه‌ی نمایشگاه عکس‌های برگزیده‌ی این دوره به کار خود پایان می‌دهد.

   امسال در چهارمین سال برگزاری این مسابقه که با حمایت نهادهای فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین رویدادهای هنر عکاسی در فرانسه است آثار ۲۳۹ عکاس حرفه‌ای از ۴۱ کشور، ۱۶ شهریورماه توسط هیات داوران پنج نفره‌ی مسابقه مورد داوری قرار گرفتند که در پایان مجموعه عکسی از «Alexander Gronsky»، عکاس ۳۱ ساله‌ی اهل استونی، با عنوان «Mountains & Waters»  بعنوان برنده‌ی این دوره برگزیده شد. این عکاس جوان که اکنون در لیتوانی برای یک آژانس عکس روسی کار می‌کند، این مجموعه‌ی عکس را در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ از دگرگونی‌های مناظر شهری در برخی شهرهای بزرگ چین عکاسی کرده است تا هشداری در مورد روند سریع نابودی حضور طبیعت در اثر گسترش و تغییر فضاهای شهری بدهد. مبلغ ۱۰ هزار یورو وجه نقد و امکان برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در طول روزهای برگزاری فستیوال عکس Levallois بعنوان جایزه‌ی ارزشمند این مسابقه به عکاس برگزیده‌ی امسال تعلق گرفت. 

    همچنین هیات داوران مسابقه مجموعه عکسی از ‌«Nathalie Mohadjer»، عکاس ترک‌تبار آلمانی، را با عنوان«The Blood Next Door»  بعنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد. در بخش جنبی نیز امسال ۴ عکاس دیگر برای نمایش آثارشان دعوت شدند: «Mathieu Tonetti» عکاس و فیلمساز ۳۵ ساله‌ی فرانسوی، که بزرگ‌شده‌ی مالزی و مصر است، با مجموعه‌ی «Rancho Mirage»، «Reiner Riedler» عکاس ۴۳ ساله‌ی اتریشی با مجموعه‌ی «Altered States» و «Gabriel & Camille Debray» با اثری به نام «Desplanque». تمام این آثار بصورت نمایشگاهی بزرگ در چارچوب فستیوال عکس Levallois از ۱۳ آبان تا ۲۶ آذرماه جاری در شهری به همین نام در نزدیکی پاریس به نمایش درآمده‌اند. 

   این مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی که در سال ۲۰۰۸ بنیان‌گذاری شده در پی کشف استعدادهای نوظهور و پشتیبانی از عکاسان جوان سراسر جهان است. در بخش اصلی و رقابتی تنها عکاسان زیر ۳۵ سال جهان می‌توانند با ارسال یک مجموعه‌ی عکس که شامل حداقل ۱۵ فریم باشد، به همراه متنی شامل حداکثر هزار کلمه درباره آن مجموعه،‌ در این رقابت عکاسی شرکت کنند. ارسال یک صفحه A4 بیوگرافی عکاس (به زبان انگلیسی یا فرانسه) و نیز معرفی‌نامه‌ای از یک عکاس معتبر جهانی و یا هنرمندی حرفه‌ای که در زمینه‌ی هنرهای تصویری شناخته‌شده باشد، همراه با مجموعه‌ی عکس ارسالی از شروط اصلی شرکت در این رویداد جهانی عکاسی هنری است. گفتنی‌ست؛ مجموعه‌ی ارسالی عکاسان باید پیش از این در هیچ مسابقه و رسانه‌ی داخلی و خارجی نمایش داده نشده باشد.