امسال هم شهر Knokke-Heist در شمال بلژیک میزبان دوره‌ای دیگر از جشنواره‌ی فرهنگی بزرگی خواهد بود که در رشته‌های گوناگون هنری از جمله عکاسی برگزار می‌شود. بخش عکس این رویداد هنری، که یکی از باسابقه‌ترین مسابقات عکاسی اروپا، به حساب می‌آید امسال شاهد برگزاری سی و چهارمین دوره‌ی خود خواهد بود و با اهدای نشان و چندین جایزه‌ی نقدی از برگزیدگانش تقدیر خواهد کرد.

شرایط شرکت در این مسابقه‌ی بزرگ عکاسی بدین شرح است:
– هر عکاس می‌تواند حداکثر با ارسال ۵ تک عکس در این مسابقه شرکت کند. گفتنی‌ست که این مسابقه مجموعه‌ی عکس نمی‌پذیرد.
– مسابقه‌ی عکاسی ۲۰۱۲ Knokke-Heist در یک بخش و با موضوع «آزاد» برگزار می‌شود.
– تکمیل و ارسال فرم مشخصات فردی و آثار ارسالی (به زبان انگلیسی یا فرانسوی) همراه با عکس‌ها الزامی است. فرم این دوره را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.
– عکس‌ها می‌توانند سیاه و سفید یا رنگی باشند. تنها از ارسال عکس‌های دارای هرگونه قاب، حاشیه یا پاسپارتو خودداری شود.
– ارسال عکس‌ها می‌تواند از طریق ایمیل انجام شود. پس از داوری و در صورت انتخاب هر یک از عکس‌های ارسالی، با عکاس اثر برای چاپ و ارسال پرینت اثرش تماس گرفته خواهد شد. به عبارت دیگر برای شرکت در مسابقه و مرحله‌ی داوری، اجباری به ارسال عکس‌ها بصورت چاپ شده نیست و هر عکاس می‌تواند تنها فایل‌های دیجیتالی آثارش را ارسال نماید.
– آخرین مهلت دریافت عکس‌ها برای شرکت در مسابقه‌ی ۲۰۱۲ Knokke-Heist هم ۲۵ دی‌ماه است و این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.
– شرکت در این مسابقه برای همه‌ی عکاسان رایگان است و هیچ هزینه‌ای در برندارد.
– عکس‌های ارسالی با ایمیل باید در فورمت JPEG و در اندازه‌ی حداکثر ۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و ۷۲ dpi باشند و با حجم کمتر از ۴۰۰ کیلوبایت ذخیره شوند.
– عکاسان شرکت‌کننده می‌توانند آثارشان را برای شرکت در این مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی با ایمیل به این آدرس بفرستند: fotofestival@knokke-heist.be  
– در صورت انتخاب عکس‌های ارسالی از طریق ایمیل با عکاس تماس گرفته خواهد شد تا در یک تاریخ مشخص نسبت به ارسال نسخه‌ی چاپی اثرش اقدام کند. آثار چاپی باید در اندازه‌ی حداقل ۲۰ در ۳۰سانتیمتر و حداکثر ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر ارسال شوند.
– ‌جایزه‌ی نفر نخست این مسابقه شامل یک تندیس لنز طلایی و مبلغ ۲ هزار یورو وجه نقد خواهد بود. به برندگان دوم و سوم هم به ترتیب تندیس لنز نقره‌ای و برنزی و مبلغ ۱۲۵۰ و ۶۵۰ یورو اهدا خواهد شد. جایزه‌ی ۶۵۰ یورویی استعداد جوان، جایزه‌ی ۳۵۰ یورویی Knack و جایزه‌ی ۳۵۰ یورویی انتخاب مردمی از دیگر جوایز این دوره از مسابقه است.
– در بخش استعداد جوان تنها عکاسان ۱۶ تا ۲۵ سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. هر عکاس با ذکر تاریخ تولدش در فرم شرکت، در صورت داشتن شرایط سنی به طور خودکار علاوه بر بخش اصلی، در این بخش نیز شرکت داده خواهد شد.
– مراسم پایانی و اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه عکس‌های برگزیده روز شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ و همزمان با آغاز به کار جشنواره‌ بزرگ بین‌المللی فرهنگی و هنری در شهر Knokke-Heist بلژیک برپا خواهد شد.