910220_2


   کتاب «تاریکخانه‌ی دیجیتال لایت روم»، معرفی ابزار‌ها و تکنیک‌های ویرایش عکس نوشته علی میراسماعیلی از سوی نشر جمال هنر منتشر شد.

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۲۰۲ صفحه مصور در قطع وزیری به چاپ رسیده‌است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   سرآغاز کتاب، پیشگفتاری از نویسنده آن علی میراسماعیلی است که در بخشی از آن می‌خوانیم:
   «ارائه نرم افزار لایت روم توسط شرکت ادوبی، فرآیند آرشیو و ویرایش در عکاسی دیجیتال را متحول کرد. در لایت روم از انتقال عکس به کامپیو‌تر گرفته تا ویرایش و در‌‌نهایت چاپ یا انتشار آن در محیط اینترنت، تمامی نیازهای عکاس دیجیتال برطرف گردیده و بسیاری از تکنیک‌های خاص ویرایش عکس که فتوشاپ را به نرم افزار مطلوب عکاسان دیجیتال تبدیل کرده بود، در لایت روم ساده‌تر و سریع‌تر از فتوشاپ اجرا می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای کار با لایت روم این است که ویرایش‌ها در آن بصورت غیر مخرب (Non-Destructive) بر روی عکس‌ها اعمال می‌شوند و این بدان معناست که تمامی ویرایش‌هایی که شما در لایت روم بر روی عکس انجام می‌دهید، فقط و فقط در بانک اطلاعاتی این نرم افزار بر روی عکس نشان داده می‌شوند و در واقع فایل اصلی عکستان همواره دست نخورده باقی خواهد ماند.»

   در ادامه، «نکاتی درباره فرمت RAW» خواهیم خواند و سپس به بخش اصلی کتاب می‌رسیم که مشتمل بر هشت فصل است: معرفی Library Module، معرفی Develop Module، ویرایش‌های عکس در لایت روم، ویرایش‌های پیشرفته‌تر، سیاه و سفید در لایت روم، خلق جلوه‌های خاص در لایت روم، خروجی گرفتن، نمایش، چاپ، به اشتراک گذاری.