کمیتهٔ انتشارات انجمن عکاسان ایران ناشران کتاب‌های عکاسی ایران را به همکاری و همراهی در برگزاری نمایشگاه کتاب‌های منتشرشدهٔ عکاسی در طول ده سال گذشته در جریان برگزاری مراسم ده روز با عکاسان ایران دعوت کرد.
انجمن عکاسان ایران بر این اساس اطلاعیه‌ای منتشر کرده است:
به اطلاع ناشران محترم می‌رساند، انجمن عکاسان ایران در نظر دارد، ۲۰ تا ۲۹ تیرماه سال جاری در مراسمی با عنوان «۱۰ روز با عکاسان ایران»، گردهم‌آیی فراگیری را که شامل برنامه‌های متنوع آموزشی و نمایشگاهی خواهد بود، برگزار کند.
این گردهم‌آیی با برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های منتشرشده در زمینه عکس و عکاسی، کتاب‌هایی را که محتوای آن‌ها در برگیرندهٔ هنر عکاسی و یا با استفاده از عکس باشد، ازجمله کتاب‌های نظری عکاسی، آموزش عکاسی، کتاب‌های مناظر توریستی ایران و یا مجموعه‌ عکس‌های مستند، خبری و…، در خانه هنرمندان ایران همراه است.
ناشران محترم در صورت تمایل می‌توانند کتاب‌های منتشر شده در فاصلهٔ زمانی فروردین ۱۳۸۰ تا اسفند ۱۳۹۰ را همراه با فهرست کتاب‌ها حداکثر تا تاریخ دوشنبه ۱۲ تیر ۹۱ به دبیرخانه انجمن عکاسان ایران به نشانی تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، خانم یزدیان تحویل و رسید دریافت کنند. تلفن دبیرخانه: ۸۸۳۱۳۰۸۹