کتاب آموزش نرم افزار Adobe camera Raw برای عکاسی دیجیتال نوشته اسکات کلبی، با تالیف و ترجمه ساسان پناهی منتشر شد.   در کتاب روش کار با مبدل Adobe Camera Raw در نرم ‏افزار فتوشاپ بررسی شده است. این مبدل یکی از پرکاربرد‌ترین گزینه ‏‌ها برای کار با فایل‏های خام Raw است.

گستردگی مفاهیم، تفاوت در عملکرد افراد، کمبود منابع آموزشی و گوناگونی ابزارها‏ی ویرایش عکس باعث سردرگمی بسیاری از کاربران فتوشاپ و عکاسان دیجیتال شده است.   هدف از گردآوری مطالب کتاب کمک به این افراد و دیگر علاقه‏ مندان برای یافتن پاسخ پرسش‏‌ها و ارتقا عملکردشان است. گروه مخاطب این کتاب، کاربران عکاسی دیجیتال‏ و علاقه‏ مندان به ویرایش عکس هستند. تمام روش‏‏‌های معرفی شده در کتاب به ‏وسیله کاربران بسیاری استفاده و آموزش داده ‏شده ‏است.

در بسیاری از روش‏‌ها، با توضیح مفاهیم اساسی سعی شده زبانی مشترک و فنی ایجاد و روش‏‌ها نه فقط به شکل اجرای دستورات بلکه با بیان مفاهیم توضیح داده شوند. هدف از این کار درک آسان عملکرد ابزارهاست. توالی روش‏‌ها در کتاب، براساس روندکاری یا Workflow از ابتدا تا انتها بوده است، ولی کاربران می‌‏توانند با توجه به فهرست، توضیحات مربوط به ابزار یا روش مورد نظر را بررسی کنند.

  این کتاب توسط نشر وارش با همکاری کتاب پرگار در قطع وزیری ۱۷×۲۲ در ۱۲۰ صفحه گلاسه تمام رنگی به مبلغ ۱۳ هزار و پانصد تومان عرضه شده است.   برای خرید اینترنتی کتاب می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.