دبیرخانه انجمن عکاسان ایران اعلام کرد، مهلت ارسال عکس برای برنامه ده روز با عکاسان ایران و بخش ویژهٔ زلزلهٔ آذربایجان‌‌ ۳۱ شهریور است و تمدید نخواهد شد.
انجمن عکاسان ایران در اطلاعیهٔ قبلی خود از عکاسان عضو دعوت کرده بود، برای حضور هرچه بهتر و حرفه‌یی‌تر عکاسان عضو در نمایشگاه عکس، اسلایدشو و اینتراکشن پیش‌بینی شده برای برنامه ده روز با عکاسان که از ۲۱ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۱ در خانهٔ هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و نیز کلیهٔ عکاسانی که مایل به شرکت در بخش ویژه زلزله هستند، حداکثر تعداد ۱۰ عکس دلخواه خود را با موضوع آزاد و ویژه ارسال کنند.
این انجمن دهم شهریور  نیز در فراخوانی ویژه که برای شرکت عموم عکاسان ایران منتشر کرد، موضوع زلزلهٔ آذربایجان را در مراسم ده روز با عکاسان ایران مورد توجه قرار داد. این بخش برای همدلی با مردم زلزله‌زدهٔ آذربایجان و ارایه بخشی از تاریخ تصویری وقایع تلخ و دلخراش حادثه زلزله در آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است.

 عکاسانی که مایل به شرکت در هر دو بخش یادشده هستند، می‌بایست آثار خود را – حداکثر ده عکس برای بخش ده روز با عکاسان (به‌صورت تک عکس) و نیز حداکثر ۱۰ عکس برای بخش ویژه زلزلهٔ آذربایجاین (به‌صورت تک عکس و مجموعه) در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی‌م‌تر و ۳۰۰ دی‌پی‌آی از طریق  ایمیل info@nips.org.ir و یا به صورت CD تا پیش از پایان شهریورماه ۱۳۹۱ به دبیرخانه انجمن عکاسان ایران به نشانی تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران ارسال کنند.
نمایشگاه آثار هنرمندان عکاس عضو و غیرعضو انجمن همزمان با برگزاری مراسم ده روز با عکاسان ایران، ۲۱ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۱ در خانه هنرمندان ایران، برگزار می‌شود.