910801
 

   «ماهیت عکس‌ها» نوشتهٔ استیون شور و با ترجمهٔ محسن بایرام‌نژاد، توسط انتشارات مرکب سپید به چاپ سوم رسید.

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۱۳۱ صفحه مصور در قطع رقعی به چاپ رسیده‌است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   «ماهیت عکس‌ها» از کتاب‌های مطرح در آموزش آکادمیک عکاسی به حساب می‌آید که به‌خاطر اختصارِ نوشته و بیانِ گویای متن، و همراهی تصاویر متعدد، در کنار منابع دیگر تدریس می‌شود.

   در بخشی از مقدمهٔ مترجم برای چاپِ سوم چنین آمده است: «این کتاب نه فقط برای دانشجویان رشتهٔ عکاسی، که مناسبِ علاقه‌مندانِ همه طیف از رسانهٔ عکاسی‌ست که با مطالعه، سرِ شوق می‌آیند. عکاسی، رشته‌ای تجربی و تحلیلی‌ست؛ عکاسِ علاقه‌مند، پس از آشنایی با مسائلِ ابتدایی، وارد مرحلهٔ جدیدی می‌شود که همزمان با کسبِ تجربه، با دیدنِ آثار و مطالعهٔ نظراتِ دیگران، از داشته‌های آن‌ها ذهنیت می‌گیرد. {…} ماهیت عکس‌ها، به‌سادگی، مسائل ریزِ عکاسی را می‌آموزد. مقالات صرف تکنیکی، خسته‌کننده بوده و درنتیجه، تاثیر کمتری دارند. استیون شور در این کتاب، ماهرانه، در باب «عکس» گفته و با تصاویری که همراه با نوشته آورده، به خواننده‌ها ذهنیت می‌دهد.»

   «نمادهای عکاسی (قرن ۲۰)» نوشتهٔ گروه نویسندگان و به دبیری پتر اشتپان، از دیگر کتاب‌های منتشرشده توسط انتشارات مرکب سپید است که با ترجمهٔ محسن بایرام‌نژاد و شیوا اسکندری در تابستان سال ۱۳۹۱ منتشر شده بود.