پیکر صادق تیرافکن، عکاس و هنرمند مفهومی ایرانی، که ۱۹ اردیبهشت‌ماه در تورنتوی کانادا درگذشت، سرانجام پس از طی مراحل اداری و قانونی سحرگاه شنبه ۴ خردادماه برای خاکسپاری به تهران می‌رسد.

   طبق اعلام نزدیکان این عکاس فقید، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر وی روز یکشنبه ۵ خردادماه ساعت ۹ صبح در محل آرامگاه تاریخی «باغ طوطی» جنب صحن عتیق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری برگزار خواهد شد. علاوه بر این عصر دوشنبه مجلس ختمی برای بزرگداشت وی از سوی خانواده‌ی تیرافکن در محل مسجد ولیعصر واقع در خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)، جنب پارک ساعی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برپا می‌شود.
  همچنین روز چهارشنبه ۸ خردادماه ۹۲ مراسمی از سوی دوستان و همکاران زنده‌یاد صادق تیرافکن، در سالن سینما تک موزه‌ی هنرهای معاصر تهران از ساعت ۱۷ تا ۱۹ تشکیل می‌شود. در این مراسم یادداشتی از پرویز تناولی (چهره‌ی سرشناس هنرهای تجسمی ایران) و دکتر عباس دانشوری (مدیرگروه هنر دانشگاه ایالتی کالیفرنیا) پیرامون زندگی و آثار این عکاس فقید قرائت شده و سپس مهران مهاجر عکاس و از دوستان صادق تیرافکن به همراه نادر سیحون، مدیر گالری سیحون و امید تهرانی، مدیر گالری اثر، درباره‌ی او سخنرانی خواهند داشت. پایان‌بخش  این مراسم نیز پخش فیلم کوتاهی از صادق تیرافکن و اسلایدشویی از آثار وی خواهد بود.
  زنده‌یاد صادق تیرافکن متولد ۱۳۴۴ و دانش‌آموخته‌ی عکاسی از دانشگاه تهران بود و یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ و خلاق عکاسی و هنرهای تجسمی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به شمار می‌آمد. او طی دوران کاری خود در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در گالری‌ها و موزه‌های معتبر داخل و خارج کشور حاضر بود و بسیاری از آثارش در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مهمی چون بروکلین نیویورک، لاکمای لس‌آنجلس، بریتانیای لندن و موزه‌ی هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شوند و تعدادی از آنها در حراج‌های معتبر هنری در لندن، نیویورک و دبی به فروش رسیده‌اند. متاسفانه این هنرمند سرشناس پس از حدود ۷ سال مبارزه با بیماری سرطان سرانجام ۱۹ اردیبهشت‌ماه سالجاری در تورنتوی کانادا درگذشت.