920510_2
 

 

   چاپ نخست کتاب «درون کادر: مسیر دستیابی به دید عکاسانه» نوشته‌ی دیوید دوشمین با ترجمه‌ی احسان مجیدی در قطع وزیری به صورت مصور رنگی توسط انتشارات آبان منتشر شد.

   این کتاب دارای ۲۷۰ صفحه و شامل هشت فصل با عناوین «درباره دید»، «درون کادر»، «هنرمند و تکنسین»، «داستان‌گویی»، «عکسبرداری از مردم»، «عکسبرداری از مکان‌ها»، «عکاسی از فرهنگ‌ها» و «تفکرات نهایی» است. 

   علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون این کتاب را، که با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه‌ منتشر شده است، به صورت آنلاین از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند. 

   در متن معرفی این کتاب آمده است: «این کتابی است که درباره‌ی موضوعات مرتبط با چگونگی خلق کردن عکس‌هایی ماندگار صحبت می‌کند. در این کتاب، به همراه مسافری با تجربه و مشاهده‌گری زیرک که جهان و مردمش را به خوبی درک می‌کند و بر دوربین نیز تسلط دارد، به تمام جهان سفر می‌کنید. وی به شما ابزار و اطلاعاتی می‌دهد تا با آن‌ها به این باور برسید که دوربین عکاسی، که دستگاهی بیش نیست، در امتداد ذهن و قلب انسان واقع می‌شود و بخشی از هستی آن می‌گردد. بنابراین نقشه‌ای در دستتان می‌گذارد؛ نقشه‌ای که شما را در مسیر خود قرار می‌دهد…. این کتاب درباره جست‌و‌جوی دید عکاسیتان و گفتن داستان‌هایی، به روشنی و با احساس، از طریق نشان دادن عکس‌هایی گیرا و جذاب است.»