920516_1


   ابراهیم نوروزی، عکاس خبری ایرانی، موفق به کسب جایزه‌ی نخست در یکی از بخش‌های مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی نیکون ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ شد. 


  دهمین دوره‌ی این مسابقه امسال در ۴ بخش جداگانه شامل تک عکس، مجموعه‌ عکس روایی، ویدئو عکس و تصویر متحرک برگزار شد و هیات داوران ۱۷ نفره‌ی مسابقه از میان بیش از ۹۹ هزار عکس رسیده از عکاسان ۱۵۳ کشور جهان برگزیدگان بخش‌های مختلف و نیز برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ مسابقه را معرفی کردند. 

   در این میان ابراهیم نوروزی، که پیش از این موفق به کسب دو جایزه از ورلدپرس فتوی ۲۰۱۳ هم شده بود، با اثری به نام «ناظران مرگ» جایزه‌‌ی نخست بخش مجموعه عکس روایی را بدست آورد. نشان افتخار و اهدای تجهیزات عکاسی تولیدی شرکت نیکون (معادل ۵۰۰ هزار ین ژاپن) به همراه امکان نمایش پورتفولیوی شخصی عکاس برنده بر روی وبسایت مسابقه‌ی عکس نیکون به عنوان جایزه‌ی کسب این رتبه تعیین شده است.

  جایزه‌ی بزرگ این دوره از این مسابقه‌ی بین‌المللی برای تک عکسی به نام «مرثیه‌ی پاییز» به دینا بووا رسید و جایزه‌ی NIKKOR امسال هم از آن عکاسی ژاپنی شد. مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی نیکون در سال ۱۹۶۹ پایه‌گذاری شده است و یکی از قدیمی‌ترین مسابقات عکاسی آسیایی به شمار می‌آید.

    گفتنی‌ست در دوره‌ی گذشته‌ی این مسابقه عکسی از وحید قاسمی زرنوشه موفق به کسب یکی از جوایز سوم در بخش موضوعی انرژی شده بود.